top of page
  • yardencahol

בלוגים באתר למטייל: למה זו פלטפורמה שכדאי לקחת בחשבון ולמי היא מתאימה?

עודכן: 2 באוג׳ 2020

בשנתיים האחרונות עולם הבלוגים צובר תאוצה, ואנשים שמרגישים דחף לספר ולתת השראה לאחרים, מתלבטים בין הפלטפורמות השונות: וויקס, וורדפרס, בלוגספוט, סלונה ואפילו אתר למטייל. ראיינתי את יעל כפיר שאחראית על תפעול הבלוגים שבאתר למטייל, והנה לכם היתרונות לפתיחת בלוג באתר הטיולים המוביל בישראל!


שנים של ניסיון - הכירו את יעל כפיר

"היי, אני יעל כפיר ואני עורכת תוכן באתר למטייל כבר כמעט 10 שנים. במסגרת תפקידי אני אחראית גם על קהילת הבלוגרים באתר ואני יוצרת את הניוזלטרים של החברה. אני מאוד אוהבת לכתוב ובעבר, כשהיה לי יותר זמן, תפעלתי בעצמי בלוג בקפה דה מרקר ובסלונה, ויש לי היכרות עמוקה עם תחום הבלוגים ובעיקר אלו בתחום התיירות.

אני רואה כיצד עולם הבלוגים משתנה במהלך השנים ולאחרונה צבר תאוצה של ממש. הרשת מלאה בתכנים איכותיים ומעניינים שנכתבו כולם על ידי בלוגרים, שהם אנשים שאוהבים לכתוב ולתעד."

פתיחת בלוג באתר למטייל – למה זה כדאי לבלוגר/ית המתחיל/ה?

"בפני כל מי שמעוניין לפתוח בלוג וכמובן לצבור עוקבים וקוראים, יש שתי דרכים עיקריות לעשות זאת: ליצור בלוג בתוך אתר קיים, כמו סלונה (שנסגר לצערנו הרב), קפה דה מרקר, תפוז וגם אתר למטייל שעוסק כולו בעולם הטיולים, לעומת האחרים שציינתי, שניתן לכתוב בהם על כל נושא."

האופציה השניה היא לפתוח בלוג בפלטפורמות ייעודיות כמו וורדפרס, בלוגר, ויקס (האתר הזה ממש), מדיום וכדומה. אלו פלטפורמות שמאפשרות עיצוב וכתיבה קלים בתוך תבניות או באופן חופשי ועבור השימו בהן, יש לשלם סכום חודשי קבוע.



לטענת יעל, "ההבדל העיקרי הוא הזמן העומד לרשותכם, עד כמה אתם פעילים ברשתות החברתיות והאם אתם רוצים להגיע לקהל יעד גדול.

באמצעות פתיחה של הבלוג שלכם באתר למטייל למשל, תוכלו להעלות תכנים, תמונות, ליצור תיקיות שונות ולצבור הרבה מאוד צפיות עוקבים בזמן קצר יחסית. את קידום האתר בגוגל מבצע אתר למטייל מול חברות מקצועיות ולכן יש סיכוי רב יותר שהפוסט שלכם בלמטייל יצבור הרבה מאוד טראפיק ללא הרבה מאמץ מכם. כמובן שתצטרכו להתחשב בתנאי האתר ובפונקציות שהוא מאפשר, כמו גם להרגיש שייכות לאתר גדול בתחום.

לעומת זאת, אם בחרתם לפתוח בלוג עצמאי תצטרכו לצבור עבורו קהל באופן עצמאי על ידי קידום במגוון אופנים ואף תשלום על פיצ'רים שונים שתורמים לקידומו על פני אחרים. הבלוג יהיה שייך לכם ואתם תוכלו לפרסם בו תכנים שונים שתבחרו, לבחור מבין מגוון עיצובים.


כך שעבור הבלוגר המתחיל, מומלץ להתנסות בפתיחת בלוג באתר למטייל, או כל אתר אחר המתאים לתחום שאתם רוצים לכתוב עליו. זה לא סותר פתיחת בלוג עצמאי בהמשך, אך חשב שהתכנים לא יועתקו אלא יכתבו מחדש, וזאת על מנת לא לפגוע בקידום של הבלוג הפרטי בגוגל."

למה חשוב לשים לב, כשכותבים פוסט בבלוג?

"קודם כל כדאי לנסות לכתוב בלשון תיאורית, שמעבירה את התחושות שלכם במקומות שבהם ביקרתם.

כדאי גם להוסיף תמונות, שמוסיפות עניין ומאפשרות להתחבר יותר לטקסט. שימו לב שאתם לא לוקחים תמונות שלא אתם פרסמתם! זה לא חוקי להשתמש בתמונות של אחרים ללא רשותם.

חשוב שהכותרת לא תהיה ארוכה מדי ולא תהיה בלתי מובנת לקוראים. אבל כן חשב שהיא תהיה מסקרנת.

התוכן שלכם חייב להיות אותנטי, לכן כדאי שתכתבו הכל בלשונכם. אם תרצו להרחיב ידע, אל תעתיקו ממקורות אחרים ואם כן, חשוב לתת קרדיט שבו מפורט מהיכן נלקח הטקסט.

נסו לקצר ולתמצת את העיקר ולא לכתוב כמויות ארוכות מאוד של טקסט שיעייפו את הקוראים.

נסו לדייק בשמות המקומות שבהם הייתם וכיתבו אותם אף בלועזית, כדי שיוכלו לתרום לאחרים."



3 טיפים מיעל כפיר לקוראי הבלוג PlanneriTips:

1. חלקו את הטקסט לפסקאות קצרות וצרו ריווחים בתיבות טקסט ארוכות מדי - זה נותן תחושה קלילה וזורמת.

2. תמונות טובות זה אחד הדברים החשובים בפוסט - לא להגזים בכמות וגם לא להשאיר רק טקסט. בחרו כמה תמונות מייצגות וטובות ושלבו אותן בטקסט.

3. אל תתביישו לפרסם את הבלוג שלכם בכל מיני מקומות רלוונטיים.

101 צפיות0 תגובות
bottom of page