top of page
  • yardencahol

רוצה להעיף את הבלוג שלך בשמי גוגל? הנה הטיפים לקידום אורגני מוצלח

שאלת השאלות היא איך לגרום לאתר או לבלוג שלכם להופיע ב-5 בתוצאות הראשונות בגוגל, כלומר איך לעשות SEO מוצלח. אז ראיינתי את מיכל מנור, בעלת הבלוג "רואה עולם", מומחית SEO, וחזרתי עם כמה טיפים מועילים ביותר:



אחד הנושאים שיותר מעסיקים אותנו, בלוגרים ויוצרי תוכן, הוא קידום אורגני בגוגל. ולמה? כי זו הדרך הכי נפוצה להביא אנשים לבלוג שלנו. בימינו, גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בעולם, כמעט כל אחד (וליתר דיוק 98% מהגולשים בישראל) משתמשים במנוע החיפוש של גוגל.


ישנן כמה דרכים לערוך קידום אורגני מוצלח בגוגל, כזה שישים את הבלוג שלכם בתוצאות הראשונות, כמו מחקר מילות מפתח. באמצעות מחקר שכזה, נדע מה אנשים מחפשים במנועי החיפוש, מה מעניין אותם, ואז נוכל לתכנן בהתאם את התוכן שאנחנו יוצרים או הדרך בה נבחר להתבטא. כמובן שישנם עוד משימות עליהן תצטרכו לסמן "וי", בשביל לקדם את הבלוג שלכם בגוגל (:

אתם בוודאי סקרנים לדעת מה סיפרה לי מיכל מנור . אבל ראוי קודם שאציג לכם אותה. אז מעבר לעובדה שמיכל היא בלוגרית טיולים, בעלת הבלוג "רואה עולם", היא גם עיתונאית ומנהלת את קהילת בלוגרי הטיולים בישראל. מיכל סיפרה לי שכאשר היא נוכחה לראות כי גוגל הוא המנוע העיקרי להגעת קוראים והגדלת טראפיק לאתר, היא התחילה ללמוד את הנושא בהקשר של בלוגרים ואתרי תוכן. "בשנתיים האחרונות אני מלמדת ומרצה כיצד לקדם בלוגים בצורה אורגנית, מבלי לפגוע באותנטיות של התוכן" ומסיבה זו פניתי דווקא אליה.


איך מתחילים? מהם הצעדים הראשוניים והכי חשובים?

"הצעד הראשון הוא לכתוב תוכן מקורי ואיכותי", אומרת מיכל. "צריך להבין שככותבי תוכן יש לנו יתרון גדול בדירוג גוגל היות וגוגל מחפש לקדם תוכן מקורי, דינמי, הנותן ערך לקורא. וזה הלוא בדיוק מה שאנחנו עושים. בכתיבה שלנו אנחנו לא צריכות "לכתוב לגוגל" אלא לכתוב חופשי ואותנטי, עבור מי שאנחנו מזהים ומייעדים כקוראים שלנו".

ואז, הגענו לנקודה חשובה: "יחד עם זאת, יש לאלגוריתם של גוגל כמה כללי מפתח שעליהם חשוב מאד להקפיד בפוסטים, כמו להכניס כותרות בגדלים H2 ו H3, כתיבת טקסט אלטרנטיבי לתמונות, אורך פוסט מעל 500 מילה ורצוי אף יותר, שילוב קישורים פנימיים ועוד.

בוורדפרס לדוגמא, שימוש בתוסף SEO כמו תוסף Yoast יעזור לנו לבדוק, בסוף כתיבת הפוסט, האם הכנסנו את כל הפרמטרים לעיל וגם יאפשר לנו להנגיש את נושא הפוסט ומושגי החיפוש היישר לגוגל". בוויקס, הפלטפורמה שהבלוג שלי נמצא בה, ה-Seo מופיע בהגדרות כתיבת הפוסט עם אותם פרמטרים לחיפוש בגוגל.



"הנושא של שימוש במילות מפתח בפוסטים (ובתבנית שמעניק תוסף היואסט), עדיין קיים אצל גוגל, אבל הצורך לחזור על אותה מילת מפתח שוב ושוב הולך ופוחת וכיום מדברים על שימוש במושגי מפתח נרדפים ומגוונים. עוד דבר עליו גוגל מקפיד מאד לאחרונה היא מהירות האתר - כמה זמן לוקח לאתר שלנו לעלות, בעיקר בנייד - אחד הדברים שמומלצים במקרה הזה, זה להקטין את גודל התמונות בבלוג (מומלץ עד 200 קב). הדבר האחרון המשמעותי בנושא הזה הוא הקישורים ועל כך בשאלה הבאה".



3 טיפים ממיכל מנור לקוראי הבלוג:

הפניתי למיכל בבקשה לתת כמה טיפים לקוראי הבלוג, והם בנושא הקישורים. "גוגל מזהה ומעריך קישורים פנימיים, יוצאים ונכנסים ומשתמש בהם, בין היתר, כדי לקבוע מהימנות וסמכותיות של אתרים", היא מספרת. "הנושא של קישורים הוא עולם ומלואו - החל מטקסט העוגן שמפנה לקישור, דרך לאלו אתרים כדאי לקשר ואלו לא וכלה ביצירת גיוון בקישורים וקישורי ניווט בתפריטי האתר".

הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת בנושא:


1. קישורים פנימיים: "קישורים שמפנים לפוסטים אחרים בבלוג שלנו. קישור מפוסט אחד לפוסט אחר בבלוג גורם לקורא להכיר עוד תכנים אצלנו בבלוג, מגביר את זמן השהייה בבלוג ומקטין את אחוז הנטישה. גוגל מזהה זאת כפעילות חיובית שמסמנת כי התוכן בבלוג הוא בעל ערך לקורא הזה ואולי אף לקוראים אחרים שמתעניינים באותן מושגי חיפוש ותחומי עניין. בנוסף, קישורים פנימיים עוזרים לזחלניים של גוגל לגלות עמודים חדשים באתר ולכן מומלץ לקשר גם מפוסטים ישנים לפוסטים חדשים".

2. קישורים יוצאים: "אין צורך לחשוש מלשים קישורים חיצונים בבלוג שלנו (אולם מומלץ שהם ייפתחו בטאב נפרד). קישורים חיצונים מעניקים עוד ערך לקורא, בעיקר אם אנחנו מקשרים לאתרים סמכותיים ורלוונטיים בנישה שלנו, זה מאזן את הקישורים הפנימיים בבלוג שלנו וגורמים לגוגל להגדיל את האמון שלו בבלוג שלנו. בנוסף דרך קישורים חיצוניים אפשר לבנות רשת של בלוגים המחוברים זה לזה וכך לקבל מהם קישורים נכנסים אלינו. חשוב מאד לא לקשר לאתרי ספאם או לשים קישורים שאין להם כל קשר לנושא הפוסט (החלפת קישורים או קישורים בתשלום)".

3. קישורים נכנסים: "כיום, קישורים אלינו מאתרים אחרים, הם אחד המדדים של גוגל לזהות האם האתר שלנו סמכותי ומהימן - מעין המלצות עלינו באתרים אחרים. ככל שהאתר שמקשר אלינו גדול וסמכותי יותר, כך לקישור יש ערך גדול מבחינת גוגל. איך משיגים קישורים חיצונים? שיתופי פעולה בתוך קהילה של בלוגרים, כתיבת תוכן לאתרים גדולים תמורת לינק לבלוג, כתיבת המלצה או חוות דעת על עסק מסוים ובקשה ממנו לשים לינק לפוסט שלכם באתר שלו ועוד".




בסיום הריאיון עם מיכל, ביקשתי ממיכל (והיא שמחה לענות בחיוב) לתת לקוראי הבלוג שלי, באופן בלעדי, הנחה של 10% למפגש אחד על אחד איתה, בו היא תלמד את כללי הSEO מא' ועד ת' ! בפגישה אישית זו תעברו ביחד על פוסטים ועמודים באתר שלכם ותעשו להם אופטימיזציה לגוגל ובנייה אסטרטגית של תוכן עתידי. אורך המפגש הוא כשעתיים והוא מתקיים בבית של מיכל מנור, בהדר עם, או דרך ה-Zoom. לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס לתיבת "צור קשר" בבלוג של מיכל ולהגיד לה שהגעתם דרכי. בהצלחה!

166 צפיות0 תגובות
bottom of page