8 מקומות חובה לביקור בבודפשט!

עודכן ב: 18 אפר 2020

עוד לפני שנחתנו בבודפשט ראינו שהתחזית נכונה ולא רק שקפוא שם, בודפשט מושלגת!!! זה נראה מושלם מהשמיים:

טיסת ישראייר נוחה ונעימה

אחרי שהבנו עד כמה קר, התלבשנו כמו שצריך, אכלנו משהו, נחנו קצת ויצאנו לדרך... לא רצינו להעמיס בלו"ז שלנו כל יום, באמת רצינו גם לנוח (עד שיש חופשה זוגית בלי הילד?!) ואפילו הספקנו לקחת מסאג' מפנק במלון... מה שאני מנסה לומר זה שאנחנו מצד אחד מאוד מאורגנים בטיולים שלנו (אני תמיד בונה לנו לו"ז) אבל גם משאירה מקום למנוחה, פינוקים ובכלל אנחנו לא מאלו שקמים ב7 בבוקר בחופשה וחוזרים לחדר רק ב6 בערב. אנחנו בעד כמה שיותר מנוחות בחופשות - להתפנק באמת!

אז מתחילים...

פירסט סטופ: גבעת המצודה | Feeling like a princess

מצודת בודה (נמצאת בצד של בודה, העיר מחולקת ל-2) הוכרה בשנת 1987 כאתר מורשת עולמי. על הגבעה תמצאו כמה מהאתרים ההיסטוריים והבולטים ביותר של העיר, כמו: ארמון המלך, הגלריה הלאומית, מבצר הדייגים ועוד. קחו לכם את הזמן להסתובב שם, המקום פשוט מהמם ביופיו. אני ובעלי היינו שם בחודש מרץ (2017) והכול היה מושלג, אמנם היה קפוא (אבל לא משהו שלבוש טוב לא מסווה) אך ההרגשה הייתה קסומה, במיוחד שם, הרגשתי כמו נסיכה! רק תראו את התמונות...

נוף המשתקף אל עבר הצד השני של העיר, פשט.

שלג צבע את כל העיר בלבן, מה שהוסיף לאווירה המיוחדת... אם אתם מגיעים בשעות הבוקר, כדאי להישאר לטקס החלפת המשמרות שמתקיים סביב השעה 12:00 בצהרים.

לאיזור המצודה ניתן להגיע ברכבל, פוניקולר (מכיכר Clark Adam) או באוטובוס 16/16A וכמובן ניתן להגיע גם ברגל (:

יש שם כמובן גם כמה חנויות מזכרות (סופר-סופר יקרות!) וסניף של Starbucks (שאי אפשר לא להיכנס לשתות משהו חם במזג אוויר קפוא שכזה)...

מתחממים בסניף של סטארבקס

*אחרי שתתחממו עם קפה, ממליצה לכם לקחת לדרך כוס ICE TEA טבעי בטעם אפרסק-נענע (שהתאהבתי בזה במדריד והזמנתי גם כן בבודפשט).

סקונד סטופ: Shoes on the Denobe

נעליים על הדנובה זוהי אנדרטה שהוקמה ב-2005 על גדות נהר הדנובה בבודפשט על מנת להנציח את מאות היהודים שנרצחו בידי גדודי צלב החץ ההונגרים (הושלכו למי הנהר בשואה). זה אמנם לא משהו שכל אחד ירצה לחוות כשהוא טס לחופשה באירופה, אבל מצד שני זה דבר כל כך סמלי, מיוחד ובאמת מדבר עלינו, על מה שהעם שלנו עבר. אי אפשר לפספס את זה... מה שרואים זה למעשה המון נעליים שחורות על גדות הנהר - זוהי האנדרטה. כפי שנראה בתמונה:

חוץ מהאנדרטה, ובהמשך הנהר, הנוף שמשתקף מהדנובה הוא כל כך יפה ופסטורלי, אי אפשר שלא לקחת כמה תמונות שלא קשורות לאנדרטה... (יותר מאוחר בערב לקחנו משם שייט הכולל ארוחה רומנטית, פרטים בהמשך).

טירד סטופ: Budapest Eye

אם לא יצא לכם לעלות על ה-London eye לפחות יצא לכם לעלות על ה-Budapest eye שהוא לא פחות מ-65 מטרים ומשקיף על כל העיר! הגלגל הענק הזה הוא חוויה שלא כדאי לכם לפספס - בין אם ביום ובין אם בלילה! הוא עושה 4 סיבובים שהם בערך 10 דקות והוא פתוח בין השעות 10:00-24:00. וא נמצא בכיכר ארזבט, צמוד למלון קמפינסקי. מחירים: יש כמה סוגי כרטיסים, מחיר למבוגר – 2,400 פורינט , ילד – 1,500 פורינט, שני ילדים ושני מבוגרים – 6,600 פורינט, כרטיס מוזל לסטודנט/מבוגר מ-65/קבוצות – 2,160 פורינט.

אנחנו ממש נהנינו ! שימו לב שאם אתם מגיעים בעונה קרה כמו (כן, גם במרץ עדיין היה קפוא) ואתם מתכוונים לעלות על הגלגל הענק, תתלבשו אקסטרה-טוב + כפפות וכובע גם בתוך הגלגל, כי כשאתם תהיו למעלה בטופ, תרגישו את הקור עוד יותר!