top of page
  • yardencahol

8 מקומות חובה לביקור בבודפשט!

עודכן: 18 באפר׳ 2020



עוד לפני שנחתנו בבודפשט ראינו שהתחזית נכונה ולא רק שקפוא שם, בודפשט מושלגת!!! זה נראה מושלם מהשמיים:





טיסת ישראייר נוחה ונעימה

אחרי שהבנו עד כמה קר, התלבשנו כמו שצריך, אכלנו משהו, נחנו קצת ויצאנו לדרך... לא רצינו להעמיס בלו"ז שלנו כל יום, באמת רצינו גם לנוח (עד שיש חופשה זוגית בלי הילד?!) ואפילו הספקנו לקחת מסאג' מפנק במלון... מה שאני מנסה לומר זה שאנחנו מצד אחד מאוד מאורגנים בטיולים שלנו (אני תמיד בונה לנו לו"ז) אבל גם משאירה מקום למנוחה, פינוקים ובכלל אנחנו לא מאלו שקמים ב7 בבוקר בחופשה וחוזרים לחדר רק ב6 בערב. אנחנו בעד כמה שיותר מנוחות בחופשות - להתפנק באמת!

אז מתחילים...




פירסט סטופ: גבעת המצודה | Feeling like a princess


מצודת בודה (נמצאת בצד של בודה, העיר מחולקת ל-2) הוכרה בשנת 1987 כאתר מורשת עולמי. על הגבעה תמצאו כמה מהאתרים ההיסטוריים והבולטים ביותר של העיר, כמו: ארמון המלך, הגלריה הלאומית, מבצר הדייגים ועוד. קחו לכם את הזמן להסתובב שם, המקום פשוט מהמם ביופיו. אני ובעלי היינו שם בחודש מרץ (2017) והכול היה מושלג, אמנם היה קפוא (אבל לא משהו שלבוש טוב לא מסווה) אך ההרגשה הייתה קסומה, במיוחד שם, הרגשתי כמו נסיכה! רק תראו את התמונות...




נוף המשתקף אל עבר הצד השני של העיר, פשט.



שלג צבע את כל העיר בלבן, מה שהוסיף לאווירה המיוחדת... אם אתם מגיעים בשעות הבוקר, כדאי להישאר לטקס החלפת המשמרות שמתקיים סביב השעה 12:00 בצהרים.

לאיזור המצודה ניתן להגיע ברכבל, פוניקולר (מכיכר Clark Adam) או באוטובוס 16/16A וכמובן ניתן להגיע גם ברגל (:


יש שם כמובן גם כמה חנויות מזכרות (סופר-סופר יקרות!) וסניף של Starbucks (שאי אפשר לא להיכנס לשתות משהו חם במזג אוויר קפוא שכזה)...


מתחממים בסניף של סטארבקס

*אחרי שתתחממו עם קפה, ממליצה לכם לקחת לדרך כוס ICE TEA טבעי בטעם אפרסק-נענע (שהתאהבתי בזה במדריד והזמנתי גם כן בבודפשט).



סקונד סטופ: Shoes on the Denobe

נעליים על הדנובה זוהי אנדרטה שהוקמה ב-2005 על גדות נהר הדנובה בבודפשט על מנת להנציח את מאות היהודים שנרצחו בידי גדודי צלב החץ ההונגרים (הושלכו למי הנהר בשואה). זה אמנם לא משהו שכל אחד ירצה לחוות כשהוא טס לחופשה באירופה, אבל מצד שני זה דבר כל כך סמלי, מיוחד ובאמת מדבר עלינו, על מה שהעם שלנו עבר. אי אפשר לפספס את זה... מה שרואים זה למעשה המון נעליים שחורות על גדות הנהר - זוהי האנדרטה. כפי שנראה בתמונה:




חוץ מהאנדרטה, ובהמשך הנהר, הנוף שמשתקף מהדנובה הוא כל כך יפה ופסטורלי, אי אפשר שלא לקחת כמה תמונות שלא קשורות לאנדרטה... (יותר מאוחר בערב לקחנו משם שייט הכולל ארוחה רומנטית, פרטים בהמשך).




טירד סטופ: Budapest Eye

אם לא יצא לכם לעלות על ה-London eye לפחות יצא לכם לעלות על ה-Budapest eye שהוא לא פחות מ-65 מטרים ומשקיף על כל העיר! הגלגל הענק הזה הוא חוויה שלא כדאי לכם לפספס - בין אם ביום ובין אם בלילה! הוא עושה 4 סיבובים שהם בערך 10 דקות והוא פתוח בין השעות 10:00-24:00. וא נמצא בכיכר ארזבט, צמוד למלון קמפינסקי. מחירים: יש כמה סוגי כרטיסים, מחיר למבוגר – 2,400 פורינט , ילד – 1,500 פורינט, שני ילדים ושני מבוגרים – 6,600 פורינט, כרטיס מוזל לסטודנט/מבוגר מ-65/קבוצות – 2,160 פורינט.

אנחנו ממש נהנינו ! שימו לב שאם אתם מגיעים בעונה קרה כמו (כן, גם במרץ עדיין היה קפוא) ואתם מתכוונים לעלות על הגלגל הענק, תתלבשו אקסטרה-טוב + כפפות וכובע גם בתוך הגלגל, כי כשאתם תהיו למעלה בטופ, תרגישו את הקור עוד יותר!


אי אפשר לפספס, גם מרחוק

על הגלגל



פורט סטופ: שיט + ארוחה | שייט על הדנובה

בודפשט מהממת ביום - ויודעים מה? היא עוד יותר מהממת בלילה ! כל המבנים מוארים, הגבעות, הטירות... ובשילוב עם נהר הדנובה היא הופכת להיות מבין הערים היותר רומנטיות באירופה.

בשביל להנציח את זה, אני ובעלי לקחנו שייט הכולל ארוחה ושתיה לאורך נהר הדנובה, חוויה בה שתינו יין ונהנינו מארוחה ומוזיקת רקע רומנטית וכל זה כשאנחנו צופים באתר מורשת עולמית של אונסק"ו שכולל את רובע טירת בודה ואת שדרת אנדראשי. הארוחה מושלמת לזוגות, עם נרות המוסיפים לאווירה הרומנטית, כוס יין או שמפניה לבחירתכם, נוף מושלם ואוכל חם ומזמין.

תוכלו להתעדכן לגבי מחירי כרטיסים כאן. מומלץ להזמין מראש!



השייט על נהר הדנובה נראה כך: תוכלו להזמין כרטיסים לשייט ולעוד אטרקציות כאן.


פיפט סטופ: Sugar coffee shop

בית הקפה המושלם שהוא למעשה גם חנות ממתקים עם כל סוגי הסוכריות ובובות דמוי-סוכריות ובקיצור - מקום מושלם לילדות (כן אני אשאר ילדה לנצח!) כמוני (: בהתחלה חיפשתי המלצות למקומות מגניבים בבודפשט, דרך ה-Pinterest ואז המשכתי לחפש בקבוצת הפייסבוק חו"ל זה כאן, ראיתי שכמה נשים העלו פוסט שכלל את המקום הזה, זה היה נשמע לי מושלם וכמובן שביררתי לגביו דרך גוגל והאשטאג sugarshopbudapest# באינסטגרם והתמונות שעלו משם החליטו בשבילי - זה אחד מהיעדים שאני הולכת להיות בו בבודפשט. אז הגענו לשם ולא ידעתי מה להזמין קודם - כמובן שאת הקפה הביתי המושלם שלהם (עם הקצפת) ועוגה מושלמת שלא הספקתי לצלם כי כבר בעלי אכל חצי ממנה... ועוד כמה מזכרות לילד (: זה האתר שלהם אם בא לכם להציץ > לחצו כאן.




סיקסט סטופ: מסעדת המישלן Costas Dowmtown

לפני שתיבהלו ותחשבו שמדובר ביותר מדי כסף לארוחת ערב, אני שמחה לבשר לכם שאמנם זוהי מסעדת מישלן, אך התשלום לא כזה בשמיים בכלל. לפחות לא כיאה למישלן, זה סוג של מסעדת מישלן שמתאימה לכולם מבחינת תקציב. תלוי גם כמה מנות לוקחים. כפי שתרצו בתמונות (ולא מדובר בכל התמונות מהמסעדה) אני נשואה לאחד שאוכל טוב חשוב לו, ואצלו כמעט אין מסעדה שמקבלת ציון של 10/10, ממש מבקר מסעדות. שם הוא יצא בחיוך ענק ופירגן ממש לשף... זה כמעט ולא קורה ! בנוסף, שתדעו (מסתבר) שאם לא תזמינו קינוח, ככה או ככה, תקבלו עם השתייה חמה צלחת עוגיות ופרלינים של שוקולד מעולים! אנחנו הזמנו גם עוגת שוקולד מושחתת וקיבלנו יחד איתה את צלחת העוגיות, היה מושלם וכל כך רציתי לאכול מהם אבל כבר לא יכולתי להכניס פירור לפה אז ארזו לנו! עד כדי כך השירות שם מושלם! לא הספקנו להזיז מבט וכבר מלצר הגיע ומזג לנו עוד סודה / מים. היה באמת תענוג וחוויה מושלמת!




סבנט סטופ: בית הקפה ניו יורק

תדמיינו בית קפה אליו המלכה אליזבת הולכת באופן קבוע. אם היא הייתה יוצאת יותר מהארמון ואם היא הייתה גרה בבודפשט (: מדובר בבית קפה סופר מלכותי, כאילו נמצא בתוך ארמון - הכל זהב, הכל יוקרתי, ברקע פסנתרן מנעים את האווירה, האוכל מושלם ומוגש בכלים מדהימים, והמלצרים לבושים במדים כאילו מתוך נשף. המחירים כמובן סופר-בהתאם אבל בעצם מדובר בחוויה שלא תחוו באף בית קפה אחר ותרגישו עם עצמכם כמו סלב ליום אחד. בנוסף הוא גם ממוקם במרכז אז ככה שנוח להגיע אליו אפילו רגלית.





אייט סטופ: בית הכנסת הגדול

יש בתי כנסת ויש בתי כנסת - וזה אחד מבתי הכנסת שלא שוכחים. הוא ממקום ברובע היהודי, ליד מסעדות כשרות לא מעטות וקשה לפספס אותו! הוא ענק ומפואר ויש סיור בעברית!

אנחנו לא הספקנו להיכנס לסיור ולכן לא נכנסנו אבל הבנו מתיירים אחרים שמדובר בבית כנסת באמת מרהיב ושהסיור באמת מרתק!


אי המלצה - שוק האיכרים

השוק ענק ענק ענק (!) אבל כל הדוכנים חוזרים על עצמם בכל קומה ובכל הקומות! זה כאילו תלכו לקניון ענק אבל כל החנויות שם יהיו: סופר פארם, חנות בגדים מאותה רשת ומכולת - כפול 55 פעמים. גם הריח שם לא היה הכי נעים ואני ובעלי פחות התחברנו. מה שכן לא הפסקנו לצחוק כי כל 2 מטר נתקלנו באותם מוצרים שראינו לפני 2 מטר, לא הבנו מה הטעם (:



עוד כמה תמונות ממרכז העיר בודפשט:



דרך אגב,

יש להם שם משקה שמוגש בכל מקום, שמשלב תה חם עם אלכוהול (בדרך כלל יין), נחמד מאוד - במיוחד במזג אוויר החורפי שהיינו, תנסו לא תתחרטו (:



לסיכום,

היה מהנה וכיף וחזרנו עם מלא מתנות לאדם (אותם רכשנו רק ביום האחרון לפני הטיסה בקניון ארנה פלאזה - נסענו בהסעה מיוחדת שמגיעה לשם) ובאמת היה שווה כי המחירים היו ממש טובים ויש שם את כל החנויות השוות באירופה!


מוזמנים לשלוח אלי שאלות או סתם להגיב לי (:


שתהיה לכם טיסה נעימה, וחוויות חדשות.

1,041 צפיות0 תגובות
bottom of page