top of page
  • yardencahol

10 סיבות להגיע לטוסקנה הציורית

עודכן: 7 באוג׳ 2020


חולמים על נופים ירוקים, יינות משובחים, אמנות וקניות? את כל אלו תמצאו בטוסקנה, שנדמה לפעמים שהיא יצאה מתוך חלום אמנותי של נופים וקולינריה. הנה כמה מקומות שתשמחו להכיר... אותם אני משתפת אחרי טיול babymoon מהנה ביותר עם בעלי:

היום הראשון

אז נחתנו ברומא, לקחנו בשדה התעופה את הרכב שהזמנו באתר rentalcars.com וראינו שהחלון שליד הנהג לא נפתח, כמובן שפנינו לחברה שם במקום והחליפו לנו לרכב אחר! ללא כל בעיות. לאחר מכן נסענו הישר לבית המלון המושלם לזוגות, אותו מצאתי אחרי חיפושים רבים באינטרנט, הלוא הוא alla posta dei donnini resort & spa. זוהי וילה מהממת ואלגנטית לזוגות בעיירה Perugia שהיא (בערך) בדרך בין רומא לפירנצה. מעבר לנוף הנשף מהסוויטה, יש שם בריכה בגינה פסטורלית וארוחת בוקר מושלמת לצידה. חדר ספא וטיפולים שלא מהעולם הזה... עצרנו שם ללילה אחד אבל לא רצינו שהלילה הזה ייגמר.


היום השני - מתחילים לטייל

למחרת בבוקר (אחרי מיליון ואחת תמונות) יצאנו למפעל ומוזיאון השוקולד הרשמי של נסטלה בפרוג'יה, חוויה בפני עצמה הכוללת הסבר ומלא טעימות מהשוקולד הכי איכותי (באותה רמה כמו השוקולד הבלגי) שאתם מכירים!

לאחר מכן, המשכנו במסענו דרך נופים פסטורליים אל עבר טוסקנה והתאחסנו במלון CDH Radda השוכן על גבעה באיזור קיאנטי בטוסקנה. נוף עוצר נשימה וחדר ענק! ארוחת בוקר מושלמת ושירות 10/10 !

אני סגרתי לי ולבעלי חבילת ספא שכללה 30 דקות בג'קוזי יין (כן, כן, הצבע של המים היה אדום כי היה שם יין מהיקב של המלון, שמסתבר שמעולה לעור!) אני הייתי 15 דק' כי הייתי בהיריון, לאחר מכן מסאז' לכל אחד מאיתנו וארוחת ערב מושלמת. את חבילות הספא ניתן לסגור מראש מול המלון או בהגעה לשם.


רוצים לראות תמונות משם? היכנסו לאינסטגרם שלי כאן.



שאר הטיול שלנו היה גדול בחוויות במקומות מדהימים - והנה הם:


10 המקומות שממש כדאי לכם לבקר בטוסקנה:


1. כיכר ארמון העיר של סיינה

סיינה (Siena) היא עיר מיוחדת, שמשמרת בה את סגנון ימי הביניים בשילוב מודרני עם בתי קפה וחנויות מעצבים ידועות. מרכזה ההיסטורי הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. מדובר באחד האתרים האטרקטיביים באיטליה, שאליו מגיעים יותר מ-163,000 תיירים בשנה. במרכזה נמצאת פיאצה דל קאמפו (Piazza del Campo) ובה שוכן ארמון העיר – Palazzo Pubblico, שמשמש כבית העירייה.

מעל הארמון מתנשא מגדל שעון גבוה, Torre del Mangia – מומלץ לעלות אליו ולתצפת על כל העיר, למרות 400 המדרגות שבו. העלייה עצמה אורכת כ-8-10 דקות, תלוי בקצב שלכם, וניתן לקנות את הכרטיסים לעלייה בתחתית המגדל.

מאז שנת 1656 ועד ימינו, מתקיים בכיכר פעמיים בשנה ובתאריכים קבועים ה”פאליו” (Palio), מירוץ הסוסים המפורסם של סיינה. בזמן המירוץ היא מתקשטת בדגלוני 17 הרובעים של העיר ההומה באנשים. מדובר בחוויה שמחזירה אתכם בזמן לתקופת ימי הביניים, דבר שלא תחוו בשום מקום אחר. המירוץ מתקיים ב-2 ביולי וב-16 באוגוסט, ואורך בפועל כ-90 שניות בלבד!

2. גלריית אופיצי

​​​אין סיכוי שתגיעו לטוסקנה ולא תהיו בפירנצה, בירתה היפה. היא שוכנת על שפת נהר הארנו (Arno) ומתפארת בבתי קפה, חנויות ומוזיאונים ידועים, שאוצרים בתוכם יצירות אמנות נדירות. גלריית אופיצי (Uffizi) היא מקום שאותו לא תרצו לפספס – מדובר באחד מהמוזיאונים המפורסמים ביותר בעולם. נמצאות שם מעל ל-50,000 יצירות אמנות של כל הגדולים, החל ממיכלאנג'לו ועד ללאונרדו דה וינצ'י. ניתן להזמין כרטיס לגלרייה עוד בארץ ולחסוך את התור לכרטיסים, או לשכור אוזניות שמע, שבהן תהיה הקלטה עם הסברים על היצירות. מומלץ לעלות לקומה השנייה של הגלריה – משם תוכלו לראות נוף מדהים של כל העיר העתיקה.

כתובת: Loggiato degli Uffizi 6 שעות פתיחה: שלישי – ראשון, 08:15-18:50. שני – סגור אתר אינטרנט: www.uffizi.com



3. אאוטלט מעצבים ברברינו

אם אתם חובבי קניות ומעצבים, אתם חייבים להקדיש לפחות חצי יום לאאוטלט ברברינו (Barberino Designer Outlet) – מתחם של חנויות מעצבים בהנחות משמעותיות. מקום עצמו מאוד פסטורלי ולא מרגיש כמו “קניון", אלא כמו כפר קטן עם ביתנים יפים וחנויות מפוארות. באמצע המתחם ישנו גשר קטן ממנו נשקף נוף אל נהר שזורם לצד האאוטלט. כיף לבלות במתחם גם עם ילדים. ולא פחות חשוב - מלא מלא מלא הנחות על מותגים בינלאומיים ידועים!

כתובת: Via Meucci snc, Barberino di Mugello שעות פתיחה: בכל יום, 10:00-20:00 אתר אינטרנט: www.mcarthurglen.com/it/barberino



4. מוזיאון ובית קפה גוצ'י Gucci

חובבי וחובבות עולם העיצוב, האופנה וגם הקפה – הנה לכם המקום המושלם, המשלב בין השלושה: Gucci Museo Cafe & Restaurant, שנמצא ממש בתוך מרכז פירנצה. זהו למעשה מוזיאון עם פריטי הלבשה ותיקים מבית גוצ'י, מותג האופנה השני בגודלו בעולם, אחרי ג'ורג'יו ארמאני. במקום תמצאו גם בית קפה – מסעדה, שבה תוכלו לאכול ולאגור כוחות לקראת המשך היום. בבית הקפה תגלו בין היתר סוכר, עוגיות ושוקולדים מובחרים – כולם בצורתו של לוגו גוצ'י. כמובן שהמחירים בהתאם, אך מדובר בחוויה מתוקה שלא תשכחו. אנחנו הגענו לשם ביום שהיה חג ולכן היה סגור, אז שווה להתעדכן מראש! בהחלט מתכננים לחזור לשם בפעם הבאה שנהיה בפירנצה, רק מלהסתכל על התמונות באתר זה נראה לגמרי כ-hotspot להייות בו!

כתובת: Piazza Della Signoria, 10, 50122 Firenze שעות פתיחה: ראשון – חמישי, 10:00-20:00, שישי-שבת, 10:00-23:00 אתר אינטרנט: www.guccimuseo.com/en

5. היקב הכשר Terra di Seta

קיאנטי (Chianti) הוא אזור היין המפורסם ביותר של איטליה. נופו כולל הרבה מאוד ירוק, גבעות והרים, גפנים ועצי זית. מומלץ ללון לפחות לילה אחד באזור זה, על מנת לחוות את הנוף והאווירה של לב ליבה של טוסקנה ולעשות סיור ביקב או שניים. אל תוותרו על טעימה מהיינות האדירים של הקיאנטי קלאסיקו, לצד גבינות עשירות.

עצירת חובה באזור קיאנטי היא ביקב הכשר (היחיד!) בכל איטליה - Terra di Setta, הנמצא צפונית לסיינה. בסיור תצעדו בין מטעי הענבים ותקבלו הסבר (ממדריך יהודי, דובר עברית) על האזור ועל תהליך הפקת היין הכשר. בסוף הסיור, איך לא, תטעמו ממספר היינות הכשרים של היקב, לצד גבינות ולחמים Home-made, שמן זית ואף דבש, שמשפחת היקב מייצרת בעצמה. את כל אלו ניתן לרכוש בחנות שלהם במחירים סבירים לכל כיס ושירות אדיב ביותר! מומלץ להזמין מקומות מראש דרך המייל שבאתר הבית.

כתובת: Strada Provinciale 9, 52, 53019 Loc. Macie, Castelnuovo Berardenga SI עלות הסיור: 15 אירו למבוגר, 5 אירו לילד. אתר הבית: www.terradiseta.it



6. יקב Colle Bereto

חצי שעת נסיעה מהיקב הכשר, נמצא יקב מפואר וגדול יותר, שם ניתן לעשות סיור מודרך וכמובן לטעום מהיינות שלהם. היקב עצמו ממש צמוד לעיירת ראדה אין קיאנטי (Radda in Chianti) והנוף סביבו קשה לתיאור מרוב שהוא יפה. בתור אחת שנשואה לאחד שאובססיבי ליין איכותי, ויקבים, היינו חייבים לעשות את הסיור ביקב! בסיור עברנו במטעים, שמענו סיפורים על היינות שלהם, סיפרו לנו על ההבדלים ביניהם וכמובן, נתנו לנו טעימות נדיבות של יין, שמן זית וחומץ בלסמי משובח!

לאחר הסיור ביקב מומלץ להסתובב בעיירה עצמה, לנשום את הסביבה והנוף הטוסקני ואפילו לעצור עם הרכב בצד וללגום מהיין שקניתם. אנחנו קנינו 2 יינות ושמן זית וקיבלנו שמפניה במתנה! היה כל כך כיף וחזרנו מסופקים ומאושרים מהשמפניה במתנה, אותה ששמרנו לפתוח אותה לאחר הלידה (כעבור חודשיים וחצי).

כתובת: Piazza Iv Novembre, 5, 53017 Radda In Chianti Si עלות הסיור: תלוי באיזה סיור אתם בוחרים. יש ליצור קשר מראש עם היקב. אם אתם שוהים במלון באזור (כמו המלון שאנחנו שהינו בו), סביר להניח שתקבלו סיור ביקב בחינם. אתר אינטרנט: www.collebereto.it




7. הגבינות של פיינצה

פיינצה (Pienza) היא עיירה פחות מוכרת ומתויירת מהקודמות, וזה בדיוק מה שעושה אותה ליותר מיוחדת. העיירה הוכרזה בשנת 96' כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו וזאת הודות לאדריכל הידוע ברנרדו רוסלינו, שעיצב ובנה בה קתדרלה, בית עירייה, גנים מדהימים ומשכן לאפיפיור, שכיום נחשב לאתר ידוע למטיילים: הפלאצו פיקולומיני(Palazzo Piccolomini). ​​​

העיירה בעיקר מפורסמת בשל המעדניות הרבות, שבהן נמצאת גבינת הפקורינו המקומית. ניתן ומומלץ לעשות סיור טעימות בעיירה עם מדריך, אך גם לבד. פשוט החנו את הרכב בחניון הנמצא מחוץ לחומות והתחילו בסיור רגלי בין המעדניות – הריח כבר יוביל אתכם.


8. העיירה מונטלצ'ינו

כחצי שעה נסיעה מפיינצה נמצאת העיירה מונטלצ'ינו (Montalcino), שנוכחות הגבינות והיין מורגשת גם בה. ברחוב הראשי של העיירה תמצאו מגוון רחב של חנויות יקב, המציעות מבחר נרחב של יין וגבינות, לכל אניני הטעם שביניכם. כדאי ללכת ולהתרשם מהכיכר המרכזית היפה, ועל הדרך לעבור בשוק של יום שישי, המציע מכל הטוב שיש לעיירה. השוק פועל בין השעות 08:00-13:00.


9. המעיינות החמים של סטורניה

אם נחתתם ברומא בשביל להגיע לטוסקנה, ואתם חובבים נלהבים של ספא ופינוקים – הרי שהיעד הבא הוא ממש עבורכם. סטורניה (Saturnia), הנמצאת בדרום טוסקנה, היא עיירה אליה באים במיוחד בשביל ליהנות מהמפלים והמעיינות החמים שיש בה. המעיינות הטבעיים של העיירה עשירים במינרלים וגופרית, והם פתוחים בחינם לכלל הציבור לאורך כל השנה.

ניתן ללכת לבריכות התרמיות של מלון המרחצאות תרמה די סטורניה (Terme di Saturnia), או לבריכות המפורסמות יותר - Cascate del Mulino. באלו תמצאו מפל מי גופרית, שחצב באבן הטרוורטין המקומית ויצר גומות קטנות, שמשמשות כג'קוזי טבעי ומתאימות לרחצה (גם לילדים). טמפרטורת המים בבריכות הקטנות היא טמפרטורה קבועה של 37.5 מעלות. חוויה לכולם. *לנו אמנם לא יצא להגיע לשם אבל רק צפו בסרטון ותראו שמדובר במקום חלומי...

כתובת: Via della Follonata, 58014 Saturnia, Manciano GR שעות וימי פעילות: מקום ציבורי הפתוח בכל ימות השבוע מבוקר ועד לילה. אתר האינטרנט: www.cascate-del-mulino.info/en



10. מגדל פיזה

אם אתם נמצאים במרכז טוסקנה – 85 ק"מ בלבד מפרידים ביניכם לבין מגדל פיזההנטוי, המהווה אטרקציה בפני עצמו. זהו מגדל הפעמונים המפורסם ביותר בעולם, שהחל להיבנות בשנת 1173, אך בנייתו הופסקה כשהגיעו הבנאים לקומה השלישית והבחינו כי הוא נוטה הצידה. כעבור מאה שנים החלו שוב בבנייתו, אך הוא נשאר נוטה עד ימינו, ואף ממשיך לשקוע בקצב של מילימטר לשנה. היום לא ניתן להיכנס אליו בגלל הסכנה שייפול, אך עובדה זו לא עוצרת את התיירים מלהגיע למגדל פיזה, להצטלם לידו ולהתרשם ממנו.

איך מגיעים: קו האוטובוס 21 לתחנת Cammeo Street/Manin Square או קו 4 לתחנת Episcopy Square. אתר האינטרנט: www.opapisa.it אם עשיתי לכם חשק ובא לכם לשריין טיסות לטוסקנה, ממליצה לכם לקרוא את הכתבה הזו שכתבתי שתעזור לכם להזמין טיסות בזול. וגם, טיפ ממני, תטוסו לרומא, תשכירו רכב ומשם תטיילו עד שתגיעו לטוסקנה. זה ממש לא רחוק מרומא וגם ככה כל הטיול הוא טיול כוכב, שוהים במקום אחד 1 או 2 וממנו מטיילים כל יום במקום אחר. כך גם תחסכו כסף כי טיסות ישירות לפירנצה הן בד"כ נורא יקרות!



טיול מהנה!

אם בא לכם לשתף אותי באם נהנתם, תוכלו לשלוח לי מייל חזרה או להגיב בתגובות (:




378 צפיות0 תגובות
bottom of page