top of page
  • yardencahol

איך לדבוק במטרות שלכם | 5 טיפים לתקופה בה אין לכם שום מוטיבציה

עודכן: 6 באוג׳ 2020

יש לך חלום? מטרה שאת כבר תקופה מנסה להשיג ולא מצליחה? בין אם היא קטנה או גדולה (חלום של ממש), הכנתי לך כאן רשימה עם 5 טיפים שיסייעו לך לדבוק במטרה ולהגשים אותה:



אין כמו תחושת הישג, נכון? כשסיימת פרויקט שעבדת עליו המון זמן. או אפילו בדברים הקטנים, כמו שהבית נקי לחלוטין. אבל אני יודעת כמה זה קשה להיות בקצב של החיים ועל השגרה העמוסה שלנו, להעמיס עוד מטרות ומשימות אישיות. במיוחד כשהחיים זורקים לעברך כדורים. דברים תמיד יצוצו, אלו החיים. ובין לבין יש רגע שכזה בו תעבור לך מחשבה של.. האם באמת אני עושה את מה שאני אוהבת? מה המטרה שהצבתי לעצמי? האם הזנחתי אותה, שכחתי ממנה?

אז הנה, החיים קורים, הקורונה מחוץ דלתנו ואנחנו נעולים בפנים. אז מה אפשר לעשות? יש הרבה זמן בו נוכל לעבוד על עצמנו, מהבית (וכן, גם עם ילדים בבית). אז אם יש לך מטרה אחת או שתיים ששמת לעצמך ואת רואה שהיא לא מתקדמת לשום מקום. זה הזמן להתחיל לדבוק במטרה! ואני אראה לך בדיוק איך:

1. הגדירי את ה"למה"


מציאת ההגשמה בחיינו מתחילה קודם כל בהבנה מדוע את עושה את מה שאת עושה. ה"למה" מספק לך דרייב להגשמת המטרה שלך. נכון, החיים קשים, והדבקות ביעדים בהחלט לא קלה. אבל הייתה סיבה שהתחלת להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן, עד שהפסקת, נכון? אז נסי להתחבר לאותו רגע, לאותו הלך רוח בו חלמת על השגת המטרה שלך, החלום הזה שלך, ותשתמשי בו כדי לתדלק את עצמך. לוותר זה קל, כמובן, ובמיוחד אחרי שלא ראית התקדמות במשך כמה שבועות או אפילו חודשים.

ידעת ש-92% מהאנשים אף פעם לא מגיעים למטרות שלהם?

האם את רוצה להיות מאותם אנשים? או שאת רוצה להיות חלק מ -8% שדבקו במשימות שלהם עד שהגיעו למטרה שהציבו לעצמם? כאלו שהתגברו על המכשולים הגדולים שלהם וחצו את קו הסיום עם חיוך גדול על הפנים כי הם הגיעו.

אז אני מזמינה אותך, ברגע זה, להילחם בקול ההוא שאומר לך שלא תגיעי למטרה, שהרף שהצבת גבוה או שלא צפויה לך הצלחה, ובמקום זאת להאמין בעצמך בכל הזדמנות ולהמשיך לדחוף קדימה.

2. עשי זאת בפשטות


אם את מרגישה מוצפת ואין לך מושג איך תגיעי למטרה הגדולה שהצבת בפניך, אני רוצה שתפרקי את מה שעליך לעשות בשביל להגיע ליעד, לחתיכות קטנות יותר ויותר לניהול.

כלומר הסוד הוא לא להתמקד ביעדי התמונה הגדולה שלך, אלא להסתכל על הצעד הבא שעליך לעשות. בדרך זו, את לא פותחת עשרות כרטיסיות במוח שלך ומלחיצה את עצמך מפני כל מה שעליך לעשות. דבר זה בדרך כלל גורם לבהלה, חרדה או סתם תסכול מיותר שמוריד את המוטיבציה מלעשות משהו בכלל. פירוק המשימה הראשית לעשרות קטנות יותר, תצמצם את המיקוד שלך למה שאת יכולה לעשות בכל יום בלבד.

לאחר שתעשי זאת, אני רוצה שתכתבי כל שלב בפעולה ביומן או בפלאנר שלך ותקצי מועד לכל סיום משימה. את יכולה להקצות לזה פלאנר מיוחד, ואת יכולה להוסיף את המשימות האלו ליומן שלך ולהקצות לזה זמן מיוחד, בין יתר הדברים שכתובים לך שם. כך, תהפכי את המטרה שלך לאמיתית יותר במוחך וסביר להניח שתקחי את המשימות יותר ברצינות.

3. צרי הרגלים תומכים


מרגישה שההרגלים שלך פועלים נגדך? הרגלים רעים נוצרים מהר יותר משאת חושבת, ומצד שני, מאוד קשה להיפטר מהם. אך אל תדאגי, כי ליצור הרגלים טובים יותר זה קל: שינוי הרגלים מתחיל בהבנה כיצד פועלים הרגלים. לדברי צ'רלס דוהיג (שכתב את "כוחו של הרגל"), הרגלים נוצרים דרך מחזור בן שלושה חלקים שנקרא "לולאת ההרגלים", תחילה יש את הרמז, אחר כך את השגרה, ולבסוף את הגמול.


תתחילי בכך שתבחני את חייך ותזהי את הדברים שמנציחים את הרגלך הרע.

מה הרמז שלך (כלומר, הטריגר)? מה השגרה שלך? התמורה? על ידי זיהוי מרכיבים אלו, תוכלי להיפטר מההרגלים הרעים ולתמוך בהרגלים חדשים שאת רוצה ליצור בחייך. לדוגמא, נניח שיש לך הרגל לקום באמצע הלילה ולזלול חפיסת שוקולד (מה? לך זה לא קורה?) בשביל לשנות את ההרגל הזה, את יכולה לשנות את הסביבה שלך ולהיפטר מהשוקולד. כלומר, מראש להחליט שאת לא מכניסה "אויב" הביתה.

4. אמרי לא להחלטות


טוב, ברור שצריך לקבל החלטות. אבל ההחלטות הקטנטנות של "מתי עלי להתאמן? מה להכין לצהריים? באיזה צבע לבחור?" אלו לא אמורות להוות לנו אתגרים יומיומיים שלוקחים מאיתנו זמן רב ואנרגיה. מה שקורה הוא, שכשאנחנו מלאים במשימות ומנסים לקבל החלטות רבות בבת אחת, אנחנו מתקשים. ולמה? כי המוח שלנו צריך להתאים כל הזמן מחדש את המיקוד שלו למשימה אחת, ומשם למשימה הבאה. מאז שאימצתי את הדפוס הזה – אני מספיקה הרבה יותר דברים!


אז איך אפשר לתפעל את הכול כאשר יש לנו הרבה משימות מקבילות? התשובה היא, לתכנון מראש!

תנסי ליישם תכנון מראש בשגרה שלך, ותראי איך תספיקי הרבה יותר דברים. לדוגמא: בחרי יום אחד בשבוע שתקדישי אותו להכנת כמה ארוחות כמו עוף מבושל שיספיק לכמה ימים, או להכין מראש ביצים קשות בכמות גדולה, על מנת שיהיו מוכנות לשאר השבוע בו תרצי להכין כריך או סלט עם ביצה קשה. בנוסף, תוכלי להתחיל להניח במסודר את הכלים המלוכלכים שבמדיח לפי הסדר בו את מכניסה אותם לארונות המטבח ועוד... קבעי את כל ההתחייבויות במשק הבית בלוח השנה שלך / פלאנר ותלי אותו על המקרר או במקום שנגיש אליך. כך לדוגמא, ימי שלישי יוקדשו לשאיבת אבק בבית, וימי ראשון הם יום לקניות בסופר. את תרגישי הרבה יותר טוב כשתדעי את הימים המדויקים לכל משימה ולא תילחצי בזמן לעשות את כל הדברים האלו כל שבוע מחדש. מכיוון שלכל משימה תהיה זמן משלה.


5 – תהיי חסינה למכשולים


בחיים תמיד נפגוש מחסומים. בין אם מדובר בדרישות היומיומיות של החיים, באמונות מגבילות שיש לך, או שאנשים עם דעות מנוגדות יצאו נגדך, תמיד יהיה משהו שינסה לפטר אותך.

ראשית עליך לשאול את עצמך - אילו אמונות או נושאים מגבילים עלי להתמודד? כל כך חשוב להכיר במה שמעכב אותך כדי שתישארי מפוקסת במטרה לא משנה מה.

מה שאת יכולה לעשות, הוא להתכונן מראש למכשולים הללו. תנסי לחזות עוד מראש, לפני שהם יקרו, וחשבי עם עצמך איך תוכלי להתמודד איתם. ישנם הרבה מאוד בלוקים של מחשבות שמעכבות אותנו על בסיס יומיומי, אז הנה כבר משהו להתחיל איתו – עם המחסומים שאת בונה לעצמך.


בנוסף לכל אלו, וודאי שהחזון שלך והסיבה שלך להצליח חשובים לך מספיק בשביל שתוכלי להישאר מפוקסת ולא להפסיק באמצע. כמובן כשתראי את מטרת הסיום מתקרבת, תדעי שהצעדים שנקטת היו כל כך חשובים, וזה ידרבן אותך להמשיך עוד ועוד. אבל גם אם ההתחלה קשה ואת לא רואה ישר תוצאות, תמשיכי.

גם זה יגיע.

וגם אם (ובטוח יהיו) לך את הימים ההם, הקשים, שתרגישי בהם ששום דבר לא הולך וסטית מהמסלול, אני רוצה שתזכרי שלא משנה עד כמה ירדת מהמסלול, לעולם לא מאוחר מדי לחזור, וכל התקדמות שתתקדמי היא צעד קדימה לא משנה כמה קטן! כל עוד את מתקדמת וממשיכה בתכנית, עובדת לפי התכנונים שהצבת לעצמך, את בדרך הנכונה!


הנה סרטון שנתן לי השראה לכתוב את הפוסט הזה, עם כמה טיפים כיוונים מעניינים לחשוב עליהם, מוזמנת לצפות:


מקווה שתמשיכי הלאה עד שתשיגי את המטרות שהצבת לעצמך – אני בטוחה שאם תאמיני שאת יכולה, את תצליחי!


בהצלחה (:

250 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page