top of page
  • yardencahol

המדריך המושלם למדריד + פארק Warner Bros

עודכן: 18 באפר׳ 2020



זה היה טיול חלומי, רק עם בעלי שכלל הרבה שופינג (רחוב GRAN VIA בעיקר 🛍) ואקסטרה חוויות - הרגשתי שחזרתי שוב לילדות (שבינינו, מעולם לא עזבתי אותה).. אז מהם המקומות השווים במדריד? ומה זה הפארק המושלם הזה WB (ולמה רובכם לא הכירו אותו עד היום)? אענה על הכל! מבטיחה (:


הכל התחיל כשנתקלתי בpin בpinterest של פארק WB (וורנר ברדרס) ובתור אחת שממש אוהבת פארקים (כמו דיסנילנד, אפטלינג וגארדלנד באירופה, שלא נדבר על ארה"ב) תהיתי איך אני לא מכירה אותו? התחלתי להיכנס לאתרים, עקבתי אחר ההאשטאג PARQUE_WARNER# באינסטגרם וגיליתי פארק מושלם ממש פה בספרד! הבעיה היא שכולם תמיד הולכים לאותם מקומות ידועים ולא מחפשים בכלל את אלו שהמקומיים הולכים אליהם. אם תכתבו בגוגל: "פארק שעשועים באירופה" בין אם בעברית או באנגלית, סביר להניח שתמצאו מידע על דיסנילנד פריז, אפטלינג בהולנד וגארדלנד באיטליה. גם את Leolandia תמצאו בין היתר (באיטליה) אך הוא פארק קטן יותר. אם תלכו לפי התכנית שלי, תמצאו תמיד דברים חדשים לשלב יחד עם הישנים (וה-must) כדאי לעשות בכל מקום חדש שאני מבקרת בו.

אז איך התחלתי לתכנן את הטיול במדריד? בניתי לי Board עם המלצות למדריד והתחלתי לחפש טיסות לי ולבעלי (המלצות למציאת טיסות זולות תמצאו בכתבה שפירסמתי פה). החלטנו להשאיר את אדם (אז היה בן שנה וחצי) עם הורים שלי (הוא נהנה לא פחות מאיתנו כן?!) שאלתי לגבי המלצות בקבוצת הפייסבוק "חו"ל זה כאן" ואספתי כמה שיותר מידע. החלטתי על מה אני מוכנה לוותר ומה אני ממש אוהבת ורוצה להכניס ללו"ז...


-ובמעבר חד-

המלצות לקראת הטיול במדריד:

🛌- ביום הנחיתה, הרשו לעצמם לנוח. טיסה היא תמיד דבר קל לכולם ובמיוחד אם טסים עם ילדים, שלא רגילים לשבת במשך כמה שעות רצוף, לכן בהגעתכם למלון, במידה ובוקר / אמצע היום, תפנו לעצמכם לפחות שעה וחצי-שעתיים של מנוחה בהם תתרעננו, תאכלו ופשוט תספגו אנרגיות לטיול המושלם שלכם!

🔌- דאגו לארוז איתכם בתיק העלייה למטוס / טרולי, מתאם לשקע מסוג C או F מכיוון שבספרד שקעי החשמל מתאימים לתקע בעל 3 פינים. אם לא, תצטרכו למצוא ביום הגעתכם למדריד חנות ולקנות שם מתאם. מומלץ שזה יהיה איתכם בתיק העליה למטוס, כך במידה והמזוודה שלכם תאבד (חס ושלום!) לפחות יהיה לכם איך להטעין את הטלפון!

🖨 - הדפיסו מראש את כל המסמכים עם ההזמנות של המלון, הטיסות והרכב (אם הזמנתם) או ההסעה (במידה ושריינתם) וצילומי הדרכונים. תמיד טוב שיש גיבוי.

💶 - חלקו את כסף הבזבוזים שלכם ל-2 או 3 ארנקים, כך במידה ויכייסו אתכם (שוב, חס ושלום!) או יאבד לכם תיק, עדיין תישארו עם יתר הכסף. אל תיקחו סיכון ותגידו: "לי זה לא יקרה".

🏢 - אני תמיד בעד מציאת מלון במרכז, נכון שקל להתנייד בתחבורה ציבורית באירופה אבל מלון מרכזי יחסוך לכם זמן ונסיעות!

🎠- אם אתם נוסעים עם ילדים לפארק שעשועים, כמו זה שבמדריד, תספרו להם מראש על הפארק, מה מצפה להם ואיפה לפגוש אתכם במידה והם לפתע הולכים לאיבוד. קבעו נקודת מוצא לשם תמיד תחזרו!


המלצות לנקודות עניין במדריד:


🏢 לינה - אני ובעלי שהינו במלון Catalonia Plaza Mayor במדריד, מלון מרכזי ומפנק, מתאים לזוגות!


הזמנתי אותו דרך Booking.com אחרי שבררתי עשרות מלונות!!! אהבתי את המיקום שלו (זוגות דירגו אותו בציון 9.4 בעבור טיול לזוג באיזור המרכז) ואהבתי את זה שיש לו ג'קוזי מפנק. החדרים מעוצבים בסגנון מודרני עם מכונות nespresso וארוחת הבוקר אפילו יותר מושלמת ממה שמופיע בתמונות שבאתר! רק תראו חלק קטן ממה שאני צילמתי:



בנוסף, מדי יום בין השעות 17:00 ל-20:00 בלובי באיזור צדדי ליד היציאה לגינה ישנו בר ושם מחלקים ללא עלות חטיפים, מאפים ומשקאות למי ששוהה במלון !

רוצים לקבל 10% החזר כספי משווי הזמנת המלון שלכם בבוקינג.קום, ישירות לכרטיס האשראי? הקליקו כאן!




🍽 בתי קפה, מסעדות וחנויות ממתקים במדריד:



סטארבקס - כי אי אפשר לבקר באירופה בלי להיכנס לסניף של סטארבקס! סוגי הקפה, האייסקפה עם הקצפת, הטעמים השונים, העוגיות, האווירה, אביזרי הקפה ובכלל - איך אפשר לעשות שופינג בלי לעצור לקפה בין חנות לחנות?!

אז נכנסנו לסניף של Starbuks בגראן ויה (יש עוד סניפים בעיר) ברחוב של החנויות השוות, והזמנתי (בין יתר הפעמים) אייס תה בטעם אפרסק ונענע - שלמות! ממליצה בחום! הכמובן שהכינו לי במקום והכל טבעי, לא כמו ה"אייס טי" הקנוי שבארץ (: הסניף הזה ממקום ממש על הפינה של רחוב Gran via ליד מעבר החצייה, ממול לחנות Adidas.


שוקוליטריית San Gines - כל מקומי ממדריד יודע שהמקום הכי טוב לאכול בו צ'ורוס אמיתי, הארד קור, הוא בChocoateria San Gines! הצ'ורוס ארוכים להפליא, עבים ונמסים בפה יחד עם רוטב השוקו החם המוגש איתם. שלמות בפה וחוויה לעיניים! המקום קיים מאז 19894 ועד היום נחשב ל- Hot Spot, לא סתם התור למקום הוא ארוך (בעיקר בשעות הערב). ניתן להתיישב בפנים וגם בחוץ, אנחנו מצאנו במקרה שולחן שהתפנה בחוץ ולאכול את הצ'ורוס עם הנוף של העיר היה אותנטי וחווייתי בהחלט. מה שטוב הוא שהמקום פתוח 24 שעות ביממה, כך שאם התור ממש ארוך תוכלו לחזור בשעה אחרת! *אל תפספסו את זה! המיקום המדויק של החנות: Pasadizo de San Ginés, 5, 28013 Madrid


חנות השוקולד הרשמית של Lindt - עוד מהרחוב המוביל אל החנות ניתן להריח את ריח השוקולד השוייצרי המושלם שמושך אתכם להיכנס אליה, ואין מצב שלא תיכנסו! החנות מלאה בעשרות סוגי השוקולד השווייצרים הטובים בעולם, תענוג לעיניים (ובכלל לחוויית החושים). אמנם השוקולד לא זול (אך בהשוואה לGodiva הוא לא הכי יקר) בחנות יציאו לכם מבצע בקנייה של X חבילות שוקולד, אנחנו לגמרי ניצלנו את המבצע וקנינו לחברים, למשפחות ובעיקר לאדמ'קה! המיקום המדויק של החנות: Calle de Fuencarral, 43, 28004 Madrid


מסעדת Ten Con Ten - אם בא לכם ליהנות מארוחת ערב "אמיתית", כזו שאוכלים אחת ל... אתם תהנו ממסעדת Ten Con Ten שנמצאת בצפון מרכז העיר וידועה לכולם. במסעדה סביר להניח שתפגשו שחקני קולנוע, פוליטיקאיים מקומיים, סלבס ושחקני כדורגל כמו רונאלדו שידוע שאוהב לאכול שם, או לפחות עד שעבר ליובנטוס... כמובן שהמחירים בהתאם, החשבון הממוצע לאדם יהיה סביב ה-70-110 אירו תלוי מה תזמינו ובאם תשתו גם יין או תסתפקו בשתיה קלה. אך האוכל בהחלט שווה את זה!!! מומלץ להזמין מקום במסעדה לפחות שבוע מראש, דרך הטלפון או המייל. בתיאבון! הכתובת המדויקת של המסעדה: Calle de Ayala, 6, 28001 הטלפון: 34915759254+ אתר האינטרנט: www.restaurantetenconten.com

מסעדת Oen Mozzarella Bar - זוהי מסעדה איטקלית קלילה ובמיקום מנצח - ממש כמה דקות הליכה ההגראן ויה. תאכלו לסעוד בה בארוחת הצהריים (אחרי השופינג למשל) ו/או בערב, המחירים ממש נוחים והמבחר לא קטן.

✨ טיפ שלי: הזמינו לקינוח את הטירימיסו ✨ המיקום המדויק של המסעדה: Calle de Fuencarral, 74, 28004 Madrid


אחרי המסעדה האיטלקית, אם לא תרגישו כבדים מדי, שווה לכם לקפוץ לקזינו הענק שנמצא לא רחוק ברחוב גראן ויה. אנחנו היינו וזו אחלה חווייה (כל עוד תקציבו לכם סכום מסוים של הימורים ולא תחרגו ממנו)! *אבל יש להם כמה כללים* 👗👔🎩 - על מנת שתוכלו להיכנס תצטרכו להתלבש אלגנט, זה אומר גברים עם ג'קט ועניבה ונשים עם שמלה (ומעיל). אחרת לא יכניסו אתכם.

💶💰 - מזומנים בלבד, אירו.

📃- מסמך כלשהו המעיד על שהותכם, עדיף דרכון (אם אין לכם את המקור תראו להם צילום, אולי יכניסו אתכם - שווה לנסות!)


אטרקציות שוות-ביקור במדריד:

⚽️ אצטדיון סנטיאגו ברנבאו (הרשמי של ריאל מדריד) - חוויה מדהימה של סיור באצטדיון! תוכלו גם לתכנן חופשה בתאריכים בהם יש משחק כדורגל וללכת לראות.

או - אצטדיון מס' 2: ⚽️ אצטדיון חדש ונדה מטרופוליטנו המחליף את ויסנטה קלדרון - אנחנו היינו במדריד במרץ 2017 וראינו משחק של אתלטיקו, כשעוד אצטדיון ויסנטה קלדרון היה (לפני שהרסו אותו ובנו את החדש). הייתה חוויה מדהימה!!!!

לשתות בירה קרה ולצפות במשחק במדריד - תשאלו את בעלי, זה פחות או יותר מה שעשה לו את הטיול, החוויה האותנטית, הרעש, האווירה, האוהדים וכן גם הקללות בספרדית (למדנו על הדרך עוד כמה מילים). כמובן שמומלץ לרכוש כרטיסים אונליין 🎫 מאשר להסתכן בזה שלא יישארו לכם כרטיסים לרכישה במדריד (כנ"ל לגבי כל עיר שאתם מבקרים והולכים לראות משחק / הופעה).






🕍 מקדש Debod - מי שרוצה קצת מעבר לשופינג וכדורגל במדריד, אני ממליצה לכם ללכת לאיזור שליד כיכר אספניה, בהמשך, שם תמצאו מעבר לגנים ירוקים ומקומות לשבת עם הילדים, גם את Temple de Debod. המקדש נמצא על גבעה גבוהה ומהממת, מדובר במקדש מצרי עתיק שנבנה במקור במצריים והועתק למדריד. האדריכלות המצרית עתיקת היומין מוצגת שם באמצעות המקדש, ממש במרכז מדריד, משהו הזוי. המקדש ניתן לספרדים כמחווה, אות הוקרה על כך שספרד סייעה להם (למצרים) בהצלת מקדשי אבו סימבל שהיו אז בסכנה. בתוך המקדש יסבירו לכם בכל חלקה במה על ההיסטוריה שלה ובכללי על המבנה העתיק. המקדש נבנה ונמצא ממש ליד הארמון המלכותי, שהוא בדיוק היעד הבא.




🏰 ארמון המלוכה - ארמון המלוכה של מדריד (Palacio Real) הוא ממש אחרי מקדש Debod, תזהו אותו כמבנה גדול ומרשים, ממש על כיכר דה אוריינטה. הארמון הוא ענק - מכיל לא פחות מ-2800 חדרים!!! במסגרת הביקור בו תיכנסו לאולמות המלכים, חדר האוכל, יצירות אמנות עתיקות ועוד. הנוף מהחצר שלו יפיפה, פעמיים בשבוע ישנם חילופי משמרות אך בכל יום ד' ה-1 בחודש יש טקס ממש ממש מפואר ששווה לראות (אם יוצא לכם להיות בתאריכים האלו של תחילת החודש). הטקס מתחיל בשעה 12:00 בדיוק בחצר הפנימית (לא ברחבת הכניסה), שווה להגיע כמה דקות קודם בשביל לתפוס מקום תצפית נוח. *טיפ: מומלץ לרכוש כרטיסים אונליין לפני הכניסה לארמון כך תחסכו את התור + לברר לגבי שעות הפתיחה כך שלא תגיעו 5 דקות לפני שהוא עומד להיסגר!


🎪 מוזיאון השעווה - אף פעם לא נמאס! אני הייתי כבר בכמה מוזיאוני שעווה באירופה אבל זה תמיד כיף והדמויות לא תמיד אותן דמויות בכל המוזיאונים (: קפצנו למוזיאון השעווה במדריד שנקרא שם Museo de Cera והיה שם גם איזור מפחיד שממש נהננו בו, אחלה חוויה אם אתם באיזור - ובמיוחד אם אתם עם ילדים ! תוכלו לברר מראש כאן אילו דמויות קיימות ולספר לילדים לפני הביקור, הם לגמרי יתרגשו שהולכים "לפגוש" את גיבור העל שלהם או שחקן הכדורגל המועדף עליהם! (ניתן לרכוש כרטיסים במקום, אין תורים בד"כ). הוראות הגעה למוזיאון תמצאו בלחיצה כאן.




Parque Warner 🎪🎡 פארק שעשועים Warner Bros

פארק Warner Bros נמצא קצת מחוץ למדריד. פארק שעשועים לקטנים ולגדולים (הייתי בת 27 כשהייתי שם כן? והייתי חוזרת שוב ושוב) ההרגשה היא של קסם... כמו כל פארק מושקע באירופה (אבל כמובן, אין על דיסנילנד!) כבר מהרגע הראשון שנכנסתי הרגשתי שאני בתוך סרט... כך תגיעו לשם מהמרכז >> להוראות הגעה לחצו פה 🚦🛣🚅

מה שכיף בלהיות בפארק שכזה בחו"ל בחודש מרץ הוא שאין תורים מטורפים כמו בקיץ! חיכינו בערך 10-15 דקות (היה לנו כרטיסים דיגיטליים שהורדנו למייל אז התור היה קצר יותר, מומלץ לרכוש אונליין מראש).




אז מה תמצאו שם חוץ מחנויות סופר-על וסופר-יקרות? מתקנים מושלמים (רכבות הרים ומתקני מים) לגדולים ולקטנים, לפי איזורים (את מתחמי הפארק תמצאו כאן) אטרקציות מגניבות, איזורי מנוחה, הופעות של גיבורי העל, בית קולנוע עם סרטי WB, בתי קפה ומסעדות בקונספט הדמויות וכמובן...

ה-Parade, הלוא הוא המצעד הידוע שיש בכל פארק שמכבד את עצמו, בו בשעה מסוימת (בד"כ באיזור 5PM / כשעה לפני הסגירה) כל הדמויות שבפארק מתהלכות בריקודים ושירים לאורך כל הפארק ומנפנפים לשלום לאורחים.

כך זה נראה:


בפארק יש גם מתחם שלם בסגנון Wild West עם משחקים לילדים, במסגרתם הם יכולים לזכות בבובות ופרסים!

אבל יותר מהכול... החנויות שלהם מה ש"קנו" אותי, או יותר נכון הפוך. קניתי שם לאדם כל כך הרבה פיצ'פקס של באטמן, סופרמן ולוני טונס! אפילו את גל גדות ראינו שם (הכוונה על אריזות המוצרים בחנויות, כן כן ממש את פנים שלה, בתור וונדר וומן!) אני מטורפת על חנויות כאלו מושקעות, כמו החנות metropolitan, זו היית פשוט חוויה לעיניים...

לסיכום החוויה בפארק, היה שווה את זה לגמרי, את הנסיעה במונית (כי פיספסנו את השאטל) ובכלל להגיע למדריד, זו הייתה סיומת מושלמת לטיול שלנו.

הנה כמה מהתמונות שהעליתי לפייסבוק שלי:


חזרנו למרכז למלון (במונית, כבר היה חשוך והיינו עייפים) והלכנו לאכול ארוחת ערב במסעדה איטלקית חמודה שהייתה לנו צמוד למלון, כשחזרנו פשוט התעלפנו (: למחרת בבוקר ארזנו את כל הדברים וכמובן שאת המתנות החשובות לאדם לקחתי איתי בטרולי למטוס... (למקרה שהמזוודות הולכות לאיבוד, לפחות המתנות השוות איתי!).


דרך אגב, בחופשה שלנו כמובן גם טיילנו במקומות הרגילים, כמו כיכר Puerta del sol, כיכר שער השמש - הכיכר המרכזית ביותר במדריד! שם יש דוכנים ודמויות לילדים ופסלונים וכמובן בתי קפה לנוח ולשתות בהם מרגריטה (שזה בדיוק מה שעשינו)... מה שיפה הוא שהכיכר מהווה את נקודת המפגש של כמה מהרחובות הראשיים בעיר והיא בעצם מסמנת את הקילומטר ה-0 (או כמו שהם מסבירים את זה: את המרכז הבלתי מעורער של היקום). היינו גם ברכבל של מדריד, Teleferico אבל חוץ מהנוף לדעתי אפשר לוותר על החוויה - פחות מומלץ לנסוע לשם במיוחד.


אם יש לכם שאלות נוספות או שאתם רוצים להתייעץ בנוגע לטיול שלכם, אל תהססו לכתוב לי (:

מדריד היא ממש לא רק קניות, כפי שראיתם.

ויש עוד המון מה לעשות אם יש עוד זמן...


מאחלת לכם טיול מושלם,


מוזמנים לשתף או להגיב לי בתגובות שלמטה!






1,992 צפיות0 תגובות
bottom of page