top of page
  • yardencahol

המדריך ל-48 שעות באמסטרדם

עודכן: 18 באפר׳ 2020




מה לא נאמר על אמסטרדם, הולנד? העיר האינסטגרמית ביותר !

מסתבר שהרבה... ואני כאן בשביל לספר לכם אילו מקומות אני הייתי ואני ממליצה לכם ללכת לראות באמסטרדם - ולא אלו הרגילים שכל תייר ממליץ עליהם.


את החופשה הזו שלי העברתי לבד, לא בדיוק לבד אלא יותר נכון טסתי לבקר את דוד שלי, שם הוא גר כבר כמעט 3 שנים בדירה מטורפת עם נוף לנהר.

איך זה קרה? מצאתי כרטיסים די זולים (וב"די זולים" אני מתכוונת לא יקרים יחסית לאמסטרדם באוקטובר) ואמרתי לבעלי ולאמא שלי שיתכוננו לבייביסיטר נון סטופ בסופ"ש הבא - כי אני טסה! (: כמובן שקיבלתי את "אישורם". טיפים למציאת טיסות זולות תמצאו כאן, בכתבה שפירסמתי בבלוג.

*דרך אגב, ידעתי שלא אטוס עם הרבה משקל אך אחזור עם לא מעט, לכן שילמתי על מזוודה רק בטיסת החזור של איזי ג'ט ובהלוך טסתי עם טרולי ותיק גב, ובכך חסכתי בסביבות ה-50 דולר/


אז לפני שטסתי נכנסתי לכאן והכנתי לי board עם טיפים מאנשים מכל העולם שהיו באמסטרדם.

לא הסתפקתי בזה- נכנסתי לכתבות, חשבונות אינסטגרם של בלוגריות של מסעדות ובתי קפה מיוחדים, חיפשתי בעיקר את ההאשטאג #amsterdam ומצאתי כמה מקומות מגניבים שלגמרי שווים ביקור, הרבה יותר מ"אנה פראנק" ו"מוזיאון הבירה" שכולם חורשים (ומה גם שזו לא הפעם הראשונה או השנייה שלי באמסטרדם).

בגלל שאני אמא נורא חרדתית (הצד הפולני שולט בי, מודה!) החלטתי שאטוס רק ל3 ימים (יומיים מלאים בפועל) בשביל שרגשות האשם לא יציפו אותי.

אז סגרתי טיסת easyjet מיום חמישי בלילה עד ראשון לפנות בוקר, כך היו לי יומיים מלאים (שישי ושבת)!




24 שעות ראשונות באמסטרדם, הולנד

אז אחרי שהבן זוג של דוד שלי אסף אותי משדה התעופה (המהמם!), נסענו אליהם הביתה ברכבת (כמעט ולא מתניידים שם במכוניות) והלכנו לישון. בבוקר פתחתי את החלון וזו התמונה שראיתי (וצילמתי):



מושלם נכון? אז שתינו קפה, התלבשנו חם(!) ויצאנו לדרך!

פירסט סטופ: בית הקפה וחנות pluk amsterdam

עוד כשקראתי בפינטרסט על הבית קפה המושלם הזה, ידעתי שאעצור שם מתישהו ב-48 השעות שלי שם. חלמתי על המוזלי בסגנון unicorn שאזמין, ה"שוט" בריאות שאשתה וכל ה"פיצ'פקס" המושלמים שאקנה. כי מה שכל כך מייחד בעיניי את בית הקפה הזה, מעבר לפינת המתוקים המושלמת (והכל בטהרת הבריא ו-home made) שמפתה להזמין ומעבר לעיצוב הכל כך "אמסטרדמי" של המקום, הוא גם למעשה חנות! כן, מוכרים שם דברים מגניבים כמו נרות ריחניים, כלי אוכל מגניבים, אקססוריז לנשים ועוד... אני קניתי שם פלנרים (יומני ניהול זמן) סופר קיציים ומגניבים (כמו שאני אוהבת), סרט לראש, שוקולד-בריא שהם מכינים במקום ועוד כמה פיצ'פקעס... כמה תמונות של המקום שתביני על מה אני מדברת:




אם בא לך, אני ממליצה לך להיכנס לחשבון האינסטגרם שלהם ולהתאהב בפיד המושלם, שתביני על מה אני מדברת:


סקונד סטופ: מוזיאון מדאם טוסו!

אני אמנם הייתי כבר במוזיאון מדאם טוסו במדריד, בלונדון, בפריז ואולי פיספסתי עוד עיר, אבל אני כל כך אוהבת את החוויה, וזה גם ככה על הדרך (בדרך) ליעד הבא, אז למה לא להיכנס? (: למי שלא מכיר, מדובר במוזיאון עם פסלי שעווה מדויקים אחד לאחד למקור, וכשאני כותבת "למקור" אני מתכוונת לאנשים ידועים מכל העולם! תארו לעצמכם שאתם יכולים להצטלם עם בקהאם, או אנג'לינה ג'ולי, אפילו בריטני ספירס האגדית! זה מושלם וכיף ומהנה!



טירד סטופ: Bijenkorf הכלבו הענק ביותר באמסטרדם

משם אם תמשיכו כ-10 דקות הליכה תגיעו אל בית הכלבו המושלם(!) הלוא הוא ה-Bijenkorf, שמזכיר קצת את "הרודס" בלונדון. הכלבו הזה הוא חוויה מדהימה לעיניים, גם אם לא מתאפקים ולא קונים כלום! החוויה העיצובית מתחילה עוד לפני שנכנסים אליו, כשרואים את חלונות הראווה המושקעים שלו, מבינים מה הולך לחכות לכם בפנים. לא סתם זהו הכלבו הגדול ביותר באמסטרדם ובמיקום הכי מרכזי בעיר, בכיכר דאם. המקום מכיל 6 קומות אז מזל שהצטיידתי בנעליים נוחות, ידעתי שאלך לא מעט ב-48 השעות האלו שיש לי באמסטרדם, ומי אמר שshopping זה לא ספורט?! אחרי כמה מדידות ובחירת פריטים ספציפיים מאוד (שהיו בסייל) נכנסנו לבית קפה / מסעדה מושלם בקומה ה-2 או ה-3, לפי מה שזכור לי. ישבנו אני, דוד שלי, הבן זוג שלו ועוד חבר שלהם שהצטרף. היה שם הכל מהכל כולל אינסוף בחירה של משקאות, מנות פתיחה, עיקריות, קינוחים ומה לא, בסגנון בופה מגניב. מחירים לא זולים אך בהחלט שווים את החוויה של המקום!


חלונות ראווה שיגנבו את מבטכם

במסעדה שבכלבו הענק Bijenkorf

פיפט סטופ: פראיימרק Primrk הגדול באירופה - 5 קומות!

אתם בטח מכירים את רשת החנויות העולמית Primark, שבדומה ל-target בארה"ב, הביאה לערים מרכזיות באירופה את חוויית הקניה הזולה! עשרות קטגוריות, החל מביגוד ועד לעיצוב הבית, תמצאו שם מגוון עצום של מוצרים במחירים כל כך זולים שתיזכרו ב"מקס סטוק" הישראלי (אך סטייל אירופה). אם אתם מחפשים מתנות או בגדים לילדים - חבל על הכסף, זה המקום! 3 דגשים חשובים: *שימו לב שבסוף דצמבר (אחרי הכריסמס) ועד ל-6 בינואר, בגלל הסיילים, המקום יהיה מפוצץ על אפס מקום, קחו זאת בחשבון... *תכננו את היום כך שתשימו את יעד הפראיימרק בסופו, כי לא יהיה לכם קל להסתובב עם כל השקיות לעוד אטרקציות או חנויות.

*לפראיימרק צריך לפחות שעתיים, אם לא יותר, לכן תוודאו שאתם אחרי ארוחה טובה ושאתם מגיעים לשם עם מספיק כוח לברור ולהעמיס (:

וחזרה לנוח, מחר יום חדש...




פירסט סטופ: Adam Lookout

בוקר טוב! כמה חיכיתי להיום... היום הולכים לAdam Lookout ולעוד מקומות מגניבים שדוד שלי אמר לי שאני חייבת לראות! בשביל להגיע לשם לקחנו את המעבורת (שהיא חוויה בפני עצמה! על המעבורת עולים גם כלי רכב, מגניב בטירוף). לכו לפי ההוראות שכתובות כאן ותגיעו לשם.


על המעבורת בדרך למגדל Adam Lookout

לסרטון וידאו מהנוף המדהים הזה בקצה המגדל, היכנסו לכאן.

החוויה בAdam Lookout אמנם לא בחינם (עולה כ-12.5 אירו למבוגר) אך בהחלט שווה את זה ואפילו יותר! במיוחד לאוהבי האקסטרים! בעניין המחירים, יש להם כמה חבילות שהם מציעים, תוכלו לקרוא על החבילות כאן.

מה שכל כך מלהיב באטרקציה הזו היא שעולים במעלית בערך מיליון קומות עד לתצפית של המגדל, ושם מחכה הנדנדה הכי גבוה בעולם עם הנוף הכי מדהים שיש של כל אמסטרדם !



כמובן שהכל בטיחותי, יושבים בזוגות (ישבתי לצד מישהי שאני לא מכירה כי הבן זוג של דוד שלי פחד לעלות יחד איתי) וצחקנו בלי הפסקה! אלו הן אמנם רק כמה דקות אבל בדקות האלו אתם תרגישו ממש בשמיים, הרגשה שאין לה תחליף! סיכום החוויה הזו: מושלם! אם בא לכם לראות סרטון שצילמתי על הגג לאחר שירדתי מהנדנדה, לחצו כאן.

בסוף, לקראת היציאה (ולפני הgift shop), יציעו לכם להצטלם על גבי מסך ירוק המוקרן עליו תמונה של הנוף מלמעלה, ואתם על מעקה, זה יוצא ככה:



אתם יכולים לקנות את התמונה בעלות כמה אירו בודדים, או לקבל סיסמא בחינם ולהיכנס לאתר שלהם ולהוריד שם את התמונה הדיגיטלית (גם ככה זה יותר נוח כשזה בדיגיטל).


סקונד סטופ: This is Holland

ממש 2 צעדים מadam, lookout תמצאו את האטרקציה הבאה, This is Holland - ולשאלתכם, תתכוננו לחוויה אקסטרימית באמצעות סימולטור טיסה, בתוך חדר קולנוע חשוך. שם, יסבירו לכם הכל על הולנד, על ההיסטוריה שלה ועל המקומות היפים ביותר שיש לה להציע והכל באמצעות טיסה מדומה על רחפן. ההרגשה כל כך אמיתית עד כדי כך שכשאתם מרחפים מעל שדות הטוליפס שלהם, אתם תריחו אותם (לא כי זה פסיכולוגי, אלא כי בקטע הזמן הזה בחדר מופץ הריח שלהם). בקיצור, חוויה לקטנים ולגדולים כאחד - זו החוויה שהכי נהניתי בה באמסטרדם! פשוט 10/10! חייבים ללכת אליה (ובגלל שזה יחסית חדש, אף אחד מהתיירים לא מודע לזה עדיין).

עוד פרטים על המקום תמצאו כאן. כרטיסים לאטרקציה (ממליצה לרכוש אונליין וכך לדלג על התור) תוכלו לרכוש כאן.

צילום שלי עם הבן זוג של דוד שלי בתוך החדר עם הסימולטור טיסה, שניה לפני שהמראנו:





טירד סטופ: Amsterdam cheese museum מדובר במוזיאון גבינות שהוא גם חנות הגבינות הכי מדוברת באמסטרדם, עם כל סוגי הגבינות הקשות!


בקומה התחתונה ישנו מוזיאון גבינות (יחסית קטן אך מיוחד ומלא הסברים) ובקומה העליונה יש את חנות הגבינות המדוברת. מומלץ לקנות שם גבינות קשות ומיוחדות אפילו בתור מתנה / מזכרת למשפחה בארץ, כי בשדה התעופה המחירים מכפילים ומשלשים (אפילו יותר) את עצמם. החוויה שווה את זה אבל אם אתם ממש רוצים לחסוך כסף ורק לקנות את הגבינות בלי החוויה, לכו לסופר המקומי לידכם ותמצאו מגוון גבינות קשות במחירי רצפה!


אחרי כל האקשן, עצרנו לאכול בבית קפה / מסעדה קטנה וחמודה שאני לא זוכרת את שמה. מילאנו מצברים וכוחות ואחר כך עצרנו בחנות ממש מגניבה, לא יקרה, עם כל מיני פיצ'פקעס (כמו שאני אוהבת). שמה Hema. חנות ענקית הולנדית, שם קניתי לאדם מלא דברים, במיוחד קישוטים מגניבים והפתעות לילדים לקראת מסיבת יום ההולדת ה-2 שלו. לHema יש מגוון רחב של מוצרים במחלקות שונות ובמחירים יחסית לאירופה ממש נמוכים - אני כבר יצאתי משם בידיים מלאות שקיות (בכל זאת, חייבת לפצות את אדם עם זה שנסעתי לסופ"ש) וקניתי גם גבינות מיוחדות, אקססוריז לעצמי, כל מיני כלי מטבח מגניבים ועוגיות קינמון מיוחדות ששמים על כוסות הגשה לתה / קפה, כמו בתמונה הזו שצילמתי כשחזרתי לארץ:



בקיצור, חנות ענקית ומושלמת!

זה האינסטגרם שלה אם את מעוניינת לעקוב לפני שאת קופצת לביקור...



לאחר הביקור בHema חזרנו לדירה של דוד שלי והבן זוג שלו, עם מלא שקיות, יום מלא בחוויות ומזוודה שלא נסגרת ! *בגלל שחששתי שיעשו לי בעיות בשדה התעופה עם המשקל (בכל זאת, טיסת צ'רטר) עשיתי צ'ק אין אונליין בeasy jet ושילמתי מראש על הוספתי משקל, הגדלתי את המשקל ל-30 קילו בתוספת של 25 אירו אם זכור לי נכון... זה בערך חצי מהמחיר שהייתי משלמת אם הייתי צריכה לשלם על זה בשדה התעופה! יצא לי טוב כי מסתבר שהמשקל היה 29.5 קילו (:


אחרי ארוחת ערב מפנקת של דוד שלי בדירה המהממת שלו, הלכתי לישון לפני טיסת הלילה שחיכתה לי לישראל.


עוד טיפים

יש 2 מקומות שלא הספקתי להיות שם - וזה לגמרי must בפעם הבאה:

1. אח שלי טס לאמסטרדם כמה חודשים אחרי, וחזר עם חוויות (ותמונות) שעשו לי חשק בטירוף לחזור. המקום שאתם חייבים להוסיף את המקום הזה ללו"ז שלכם>> זהו המקום בו תאכלו את העוגיות הכי טובות באירופה, טוב לפחות בכל אמסטרדם Van Stapele Koekmakerij דגש חשוב: *תדעו שהתור ארוך, מאוד, זה לגמרי Hot Spot באמסטרדם וידוע כמקום שתיירים מחכים בו גם חצי שעה - 45 דקות לעוגיות! אבל כולם אומרים פה אחד - הטעם לגמרי שווה את זה (והקופסאות כל כך יפות!).


2. המקום ה-2 שאתם חייבים להוסיף ללו"ז הטיול שלכם באמסטרדם: Polaberry עליו גיליתי רק אחרי שחזרתי, דרך האיסטגרם (עוקבת אחרי ההאשטאג amsterdam#). זוהי חנות ורדרדה ומהממת שמוכרת תותים מצופים בשוקולד בשלל צפעים וקישוטים, עם קופסאות סופר ממותגות ויוקרתיות, כמעט ולא תרצו לאכול את זה מרוב שזה יפה (אבל גם טעים!) אפשר לשלב ביקור בPollaberry לפני או אחרי pluk amsterdm בגלל שהם ממש קרובים, שניהם נמצאים ב-9 straats שהוא נחשב לרחוב הכי אין, הכי hot spot לבלות בו באמסטרדם בבוקר ובערב. דרך אגב, המון בלוגריות מכל העולם מגיעות להצטלם בPollaberry בגלל שהתותים המצופים שלהם פשוט חגיגה לעיניים (ולפיד באינסטגרם)! מחשבון האינסטגרם שלהם:



תיכנסו כאן לפיד המושלם שלהם באינסטגרם ותראו על מה אני מדברת...


*מקום שלישי אופציונאלי, (לאוהבי ריגושים) הוא היעד הבא >> "הצינוק של אמסטרדם", פרטים נוספים כאן.


מקווה שעזרתי לכם עם המקומות שאני הייתי בהם, אם תעשו את הטיול שאני עשיתי, בהחלט תחזרו עם חוויות מדהימות ומלא מזכרות שוות !

כמובן שאם יש לכם יותר זמן שהייה באמסטרדם הייתי ממליצה לכם גם לקחת את הזמן, לשכור אופניים ופשוט לנסוע ברחבי העיר. לנשנש פירות (שבישראל אין כי הם לא בעונה, ובאמסטרדם אפשר להשיג את כל הפירות בכל זמן בעונה!) על גדות הנהר, להצטלם כמה שיותר וגם לצאת לסיורים מחוץ לעיר עצמה- כמו לזאנסה סכאנס, ארמון הט לו, או לכפר הדייגים. אם אתם עם ילדים אז כמובן אל תפספסו את פארק אפטלינג!


תהנו!



1,908 צפיותתגובה 1
bottom of page