top of page
  • yardencahol

חופשה משפחתית באגם גארדה, איטליה

עודכן: 7 באוג׳ 2020

איזור גארדה באיטליה הוא מקום מושלם לחופשה משפחתית או זוגית - החל מהנופים ועד האטרקציות שיש למקום להציע, האוכל, האווירה ובעיקר האנשים הנחמדים. אז הנה החופשה המשפחתית שלנו יחד עם אדם, בפעם הראשונה שלו בחו"ל - מוכנים?




מההתחלה לסוף - טיסות

זה התחיל חודשיים אחורה, כאשר פישפשתי כהרגלי באתר skyscanner וחיפשתי טיסות שוות. כמובן שמצאתי (רוצים לדעת איך? היכנסו לכאן), טיסה ב-350 ש"ח הלוך וחזור למילאנו. עד שסגרנו (לאחר כמה ימים) המחיר עלה ב-30 ש"ח (ככה זה, כל פעם שמישהו מזמין כרטיס עלות שאר הכרטיסים שנשארו מתייקרת) אז המחיר הסופי היה 380 ש"ח הלוך וחזור. אך, טיסת ההלוך היא מת"א למילאנו מלפנסיה, טיסת החזור היא ממילאנו ברגאמו (שדה תעופה אחר וקטן יותר). לנו זה היה דווקא נוח כי גם ככה איזור גארדה קרוב יותר לברגאמו.

חשוב לציין שמדובר בטיסות low cost של (איזי ג'ט + ריינאייר) ולכן המחיר לא כולל מזוודה או כיבוד. כמובן שהוספתי לכל אחד מאיתנו מזוודה וטרולי ואופציה של priority בכניסה למטוס, בכל זאת, עם ילד קטן. וגם הוספת הושבה מקדימה (תשלום נוסף) כך שהמחיר שבסוף שילמתי היה גבוה יותר, אבל עדיין משתלם.

הזמנו בשדה תעופה אוכל לטיסה בארומה וגם קנינו במטוס עצמו עוד כמה פינוקים. את הציוד שלקחתי לאדם לטיסה תוכלו למצוא בכתבה הזאת. הטיסה הלכה ממש חלק ואדם אפילו נרדם לשעתיים. היה מלא מקום בשבילו ברגליים, יחסית מטוס מעולה וצוות אדיב ממש (יכולים לראות את הדייל מאחורינו בתמונה הראשונה).




השכרת רכב - עם ילד זה חובה!

לאחר שהזמנתי את כרטיסי הטיסה (חזור) מריינאייר, החברה שלחה לי מייל עם הטבות להשכרת רכב באיטליה דרכם. השוויתי מחירים ויצא שבאמת מה שהם מציעים לי משתלם. אז הזמנתי לנו רנו קפצ'ור נחמדה. הדבר שייקר לנו את ההזמנה היה בקשה להחזיר את הרכב לשדה תעופה שונה. אם היינו מחזירים אותו לאותו מקום ממנו לקחנו (מלפנסיה) היינו משלמים בסביבות ה-400 ש"ח כולל כיסא לילד שלנו! אבל בגלל שטסנו בחזור מברגאמו זה ייקר לנו את ההזמנה בעוד 250 ש"ח. בכל מקרה, זה היה נוח.



נקודה חשובה: אל תעשו ביטוח רכב אצל חברת ההשכרה כי הם יגבו מכם מחיר יקר מאוד- תוודאו שביטוח הנסיעות שעשיתם בארץ כולל את השכרת הרכב (ממליצה על פספורט כארד)

מלונות - החלק הכי מהנה לסגור לטיול

החלטתי שביום הראשון לאחר שננחת נשהה במלון בתוך העיר מילאנו, ננוח ונאכל משהו במסעדה, נמלא מצבורים להמשך הטיול, ולאחר מכן בשאר הימים נהיה במלון באיזור גארדה.


המלון ה-1 לחופשה

אחרי שעות של חיפושים והשוואות בבוקינג, מצאתי מלון מקסים של חברת Starhotels (אני ובעלי כבר היינו במלון שלהם בנסיעה אחרת למילאנו) אך הפעם זה היה מלון Tourist hotel, מלון מקסים, למשפחות. האמת שהפעם חרגתי ממנהגי ולא הזמנתי אותו מ-Booking.com כי מצאתי מחיר טוב יותר, לא בהרבה, בכ-70 ש"ח, דרך האתר עצמו של המלון - כן גם זה לפעמים קורה! עלות ללילה + ארוחת בוקר לכולם: 550 ש"ח.

חדר: משפחתי גדול עם מיטה לאדם ומיטה ע-נ-ק-י-ת בשבילנו! טלוויזיה גדולה (עם שמע גם בחדר האמבטיה), מרוב שהיינו עייפים החלטנו לאכול במסעדת המלון (מסעדה של ממש! עם תפריט אה-לה-קארטה) והיה מעולה.

רוצים לראות סרטון של חדר המלון? לחצו כאן! קצת תמונות מהחדר:


המלון ה-2 לחופשה

לא היה שום צל של ספק בנוגע להזמנת מלון Gardaland Resort Hotel - המלון הרשמי של פארק גארדלנד, באיזור אגם גארדה. חיפשתי עוד מלונות וראיתי שכולם אותו הדבר, אבל רק אחד הוא מיוחד במינו, מושלם (גם לטיולי כוכב), מזכיר את המלון הרשמי של דיסני. לפי בירור שעשיתי דרך Booking.com זה יצא יותר זול מאשר האתר הרשמי של המלון, אז הזמנתי מבוקינג ואת ארוחות הבוקר / ערב הוספתי בנפרד כל פעם שנכנסנו בעלות של 15 אירו למבוגר ו-8 אירו לילד. תאמינו או לא (ואחרי שתראו את כל התמונות אתם הולכים לא להאמין) עלות השהייה במלון לשלושתינו ל-3 לילות עלתה 1450 ש"ח בלבד. זה אמנם לא כולל את ארוחות הבוקר שהצטברו בנוסף, את הרום סרוויס וארוחת הערב אבל למלון כזה זה שווה כל שקל! ובינתיים פרומו למלון:



מוזמנים לצפות בסרטונים ו(עוד) תמונות מהמלון בלחיצה כאן. זה יפתח לכם את תיקיית ה-high light של המלון הספציפי הזה, באינסטגרם שלי. תמצאו שם גם את בופה ארוחת הבוקר של המלון והפעילויות שיש שם לילדים.


מסלול הטיול שלנו

יום 1- לאחר הנחיתה (הייתה טיסה מושלמת עם איזי ג'ט) הלכנו הישר לקחת את המזוודות ואז עברנו לטרמינל 1 באמצעות שאטל אל עבר השכרת הרכבים. מדובר בנסיעה של 5 דקות במקסימום. חתמנו על כל המסמכים, וקיבלנו את המפתחות! הרכבים המושכרים (בשדה תעופה מילאנו מלפנסיה) נמצאים מחוץ למשרדים, כלומר מחוץ למבנה. מגיעים אל חניון מקורה שם יש משרד עם נציגות של כל חברת השכרה. הביאו לנו את כיסא הילדים לאדם (חיברנו אותו, יותר נכון אביחי חיבר אותו בעצמו) ויצאנו לדרך!

לאחר נסיעה של כ-40 דקות הגענו אל המלון Starhotels Tourist Hotel בעיר. קיבלנו 2 חדרים גדולים אחד מול השני - רצו כנראה לפנק אותנו, אבל הסברנו להם שאדם שלנו רק בן 3.5 ואין מצב שנשאיר אותו לבד בחדר משלו, אז החליפו לנו לחדר אחד ענק ומפנק. קיבלנו על הדרך "מתנת ילדים" - נרתיק ממותג ובתוכו משקפי שמש לילדים מתקפלים! ממש מגניב. נחנו קצת וירדנו לארוחת ערב במלון במסעדה שלהם. היה תענוג, עלינו לישון במיטה ענקית !!!





יום 2- קמנו בסביבות 09:00 (שבארץ השעה הייתה 10:00, אז השלמנו שעות שינה!) וירדנו לארוחת הבוקר. היא הייתה נחמדה מאוד, עם מאפים, מיצים, מכונת קפה וכל מיני סוגי ביצים וירקות. עשינו צ'ק אין ויצאנו לדרכנו אל עבר אגם גארדה. כמובן שבדרך עצרנו בקניון גדול Elnos Shopping, עם מלא חנויות ידועות כמו: פראיימרק, זארה, אדידס, H&M HOME ועוד, עם מתחמי ג'ימבורי לילדים ומלא מסעדות. בילינו שם לפחות שעתיים וחצי שלוש...

הכתובת של הקניון: Via Luigi Einaudi, Roncadelle, ברשיה, איטליה


המשכנו עוד כ-40 דקות מהקניון והגענו לאיזור המדהים Castelnuovo del Garda, אל המלון הרשמי של פארק גארדלנד - Gardaland Resort Hotel:


המלון מושלם לילדים: יש שם גינה ענקית עם מלא מתקני שעשועים לילדים, בריכה ענקית (שפתוחה בעונת הרחצה), חדר משחקי וידאו לילדים, הפעלות והופעות של הדמות המרכזית, ציורי פנים (בתשלום של 3 אירו), בית קפה ומסעדה, פינת מתוקים ועוד...





החנות שבמלון.


מיותר לציין שהכול ממותג - ואני כל כך אוהבת את זה!


את המשך היום לקחנו באיזי, רצינו לנוח וליהנות מהמלון כמה שאפשר! הסתובבנו בין הדמויות, הצטלמנו, שיחקנו ובעיקר אגרנו כוחות למחר לפארק הרשמי.




יום 3:

ישנו מעולה, קמנו לארוחת הבוקר מרוצים. השירות במלון, באמת, ברמה גבוהה מאוד! ארוחת הבוקר מגוונת להפליא, כמעט כמו בישראל (ואין ארוחות בוקר כמו במלונות של ישראל - באירופה). מבחר עצום מכל דבר, כמה וכמה מכונות קפה עם מלא סוגים, מלא מתוקים ומלא ירקות. והאווירה קסומה - הצגות לילדים מחוץ לחדר האוכל...




לאחר ארוחת הבוקר התארגנו ויצאנו לפארק גארדלנד. את הכרטיסים הזמנו דרך ממסי במחיר ממש מוזל - יצא לנו לזוג 280 ש"ח (אדם היה 99 ס"מ, משלמים מעל מטר גובה) וזה אפילו כלל את הכניסה לסי לייף. בדקתי באתר 365tickets וזה יצא יותר זול משם. אמנם כשהגענו לסי לייף יום למחרת, מדדו את הגובה של אדם ובגלל שהוא הגיע למטר (מרפי איז אה ביץ) גבו מאיתנו כניסה, 10.5 אירו על ילד. מהמלון הרשמי יש הסעות לפארקים כל 5 דקות, בתחנת הייעודית שנמצאת מחוץ למלון. פארק גארדלנד מהמם ומלא במתקנים - גם לגדולים וגם לקטנים! יש כמה מתחמים כל אחד בנושא אחר (מזכיר את הפארקים של דיסני). בגלל שהגענו ממש ב-1 לאפריל זה היה לפני העומסים של הגדולים.





בפארק יש כמעט בכל מקום שירותים, דוכני מזון, דוכני גלידה ומתוקים, מסעדות, בירה (עם אופציית רי-פיל), שייקים (אהבתי ממש את שייק האננס שמקבלים בתוך אננס אמיתי).



כמה טיפים לאלו שהולכים עם ילדים קטנים לפארק:

1. קחו איתכם כמה בקבוקי שתייה, שם הכול נורא יקר. הייתי אומרת לכם גם להביא סנדביצ'ים אבל לאכול שם בעיניי זו חלק מהחוויה (:

2. אל תיכנסו לעץ (המהמם) הגדול עם הילדים הקטנים - בעלי נכנס עם הילד ומסתבר שזו אטרקציה מפחידה בטירוף! יש שם חושך וקול מפחיד והבזקי אור. הילד בכה שם וביציאה משם מצטלמים עם הדמות הראשית (פרדי, בקיצור) וגובים על זה 10 אירו לתמונה. כמובן שבעלי הפראייר קנה, 2 תמונות כאלו! מזכרת מהחוויה המפחידה (:

3. הולכים הרבה - אז קחו נעליים נוחות.


את המידע אודות הפארק הכולל תקופות ושעות פתיחה, הופעות, מתקנים ושירותים נוספים תמצאו כאן.


חזרנו מסופקים ועייפים למלון, ובערב הלכנו למסעדה של המלון הצמוד, Gardaland Adventure Hotel. מסעדה בסגנון מצרים הקדומה - עם הופעה של מומיה במהלך הארוחה. המחירים ממש סבירים-אפילו נמוכים והאוכל היה מדהים!!! הזמנו לאדם פסטת ילדים בסגנון מק-אנד-צ'יז, אני הזמנתי רביולי גבינות מושלם ואביחי הזמין - פעמיים!!! - סטייק מעולה שהגיע עם כמה ממרחים מעולים. ואיך לא- הזמנתי לי ולאדם את הקינוח האיטלקי המסורתי טרמיסו:







יום 4:

לאחר ארוחת בוקר מספקת, המשכנו את הבוקר בגינה שמחוץ למלון, שם ממתינים להסעה של המלון לפארק סי לייף.

הגינה כוללת אגם קטן, פינת ישיבה בתוך גזיבו מהמם, מלא ירוק ואפילו אומגה לילדים!




במחשבה שניה, אמרנו שנלך להביא את האוטו וניסע עצמאית לסי לייף כי משם התכנית הייתה לנסוע לעיירות סביב אגם גארדה. אבל בדיוק שהתכוננו ללכת לכיוון החניה הגיע האוטובוס של המלון (שוב, מרפי) ונסענו לפארק. מדובר בפארק הרבה יותר קטן, זה אפילו לא פארק, זו אטרקציה של אקווריום (: אבל מאוד מהנה! טיפ לאלו שמגיעים עם עגלות:

אם אתם לא ממשיכים לעוד מקום בו תצטרכו את העגלה, תוותרו עליה היום. כי לא ניתן להיכנס לשם עם עגלה. יש מקום מסודר בכניסה שם משאירים את העגלות אבל אין אחריות עליהם.


המקום ממש יפה, בכניסה מצלמים אתכם (אחר כך מתברר בשביל להציע לכם תמונה בתשלום) יש שם, איך לא, מלא דגים מגניבים, תקרות שקופות עם כרישים ששוחים מעליכם, חדר שמוקדש רק לנמו ודורי ובכלל החדרים עצמם מאוד מושקעים!

כמובן שבסוף יוצאים לתוך חנות ענקית עם מלא דברים שקשורים לאקווריום, ממתקים בצורה של דגים, בובות של דגים, ביגוד ועוד. הכל נורא יקר. אבל לא יכולתי שלא לקנות לאדם ממתקים בצורת דגים ובעלי כמובן רצה עוד מזכרת, אז פיתחנו את התמונה שצילמו אותנו בהתחלה, בעלות של 20 אירו!!! כן, כן. אבל זה מגיע עם מסגרת שקופה ומן חומר כחלחל שמדמה מים וזו אחלה של מזכרת מהמקום.


כמה תמונות מהמקום:


היציאה אל החנות:


התמונה שנבחרה (מתוך 3):



משם, חזרנו בהסעה לחניה של המלון ויצאנו לדרך... הפעם לראות קצת נופים!

נסענו לעיירת מלצ'סינה, על אגם גארדה. יש שם מלא בתי קפה ומסעדות ממש על הנהר, הנוף עוצר נשימה!

ישבנו לאכול שם באחת המסעדות, הכול היה טעים כל כך!

התכנון היה לקחת שייט אל עבר עיירת לימונה סול גארדה (השייט יוצא ממש ליד איזור המסעדות) אבל חששנו שנפספס את העליה האחרונה לרכבל על הר מונטה בלדו, אז המשכנו (נסיעה של 3 דקות לרכבל) ויצא ממש טוב. הגענו 10 דקות לפני שהגיע הרכבל והנוף היה מדהים - זו הייתה חוייה גם עבורנו (והייתי ברכבלים, באלפים) וגם עבור אדמק'ה.


כמה תמונות ממלצ'סינה:





העלות הייתה 44 אירו לי ולבעלי, אדם לא היה צריך לשלם. הקרון של הרכבל הוא די גדול, יש מקום לשבת, אבל זה הכי כיף לעמוד! יש מוזיקה ברקע והאווירה ממש טובה.

במעלה ההר (יש כמה תחנות) יש בית קפה/ מסעדה עם נוף מושלם, והאוויר...

עשינו שם תמונות ושתינו קפה ושוקו חם וירדנו בחזרה. כמה תמונות מרכבל מונטה בלדו:





כשירדנו בחזרה היינו כבר ממש עייפים, הייתה לנו נסיעה של שעה למלון (כמובן שאביחי נהג!) וכשחזרנו החלטנו שהכי טוב, להתקלח ולהזמין טייק אווי (מהמסעדה המצרית שאהבנו):



יום 5:

בבוקר קמנו מוקדם, ברבע ל-7 שעון איטליה, עשינו צ'ק אאוט ויצאנו לכיוון שדה התעופה מילאנו ברגאמו.


*שדה התעופה יחסית קטן, יש שם בקומה 1 (אחרי הצ'ק אין) מקום לקבל החזר של Tax-Free - אך שימו לב מי שמגיע עם טופס מפראיימרק צריך להראות את כל מה שקנה איתו במזוודה.


האוכל שהזמנו במטוס היה סביר ומטה, אבל החטיפים טעימים ומזל שהבאנו איתנו עוד בתיק:



חזרנו לישראל בדיוק בשעה המתוכננת - שום עיכובים, עם צוות שירותי להפליא.

מקווה שנהניתם מהכתבה,


אם יש לכם שאלות מוזמנים לשאול אותי בתגובה למטה או במייל (:


5,356 צפיות0 תגובות
bottom of page