top of page
  • yardencahol

חופשת חורף בבורדו - בירת היין הצרפתית

עודכן: 23 במאי 2020

החל משווקים, כיכרות, מבנים יפים בעיר העתיקה ועד לקניות (וכן, לפני שתשאלו יש גם פריימרק!) – לבורדו יש קסם משלה ותמצאו מגוון דרכים ליהנות בה בחופשה. בזכות הטיסות הישירות של איזי ג'ט בקו מהשנה האחרונה, גיליתי את היעד הזה ובמינימום תקציב. עד כמה מינימום? 20 אירו לצד! אבל מעבר לעלות הטיסה, לעיר הזו יש המון מה להציע!





כרטיסי טיסה לבורדו – כך הכול התחיל

הכול התחיל במשחק האהוב עלי לפני השינה – שיטוט באתרי טיסות ובדיקת מחירים. לפתע מצאתי כרטיס טיסה ב-5.99 אירו מת"א לבורדו שבצרפת ו-35.99 אירו חזור! עוד לפני שהספקתי לעדכן את הבעל, הזמנתי לנו (כולל הילד) כרטיסי טיסה לחודש דצמבר, לחופשת כריסמס משפחתית. כמובן שמרפי נכנס לתמונה ובגלל אילוצי עבודה ומילואים בעלי לא יכל לטוס איתנו. אז "הפסדנו" את עלות כרטיסי הטיסה שלו ושל הילד. וקניתי לגיסתי כרטיס טיסה בשווי 70 אירו (המחיר קצת עלה) וטסנו לחופשת כריסמס של בנות! *עלות הטיסה לא כללה מזוודה, הוספנו בעלות של 40 דולר לצד.


שודרגנו ל-emergency exit


בית מלון בבורדו – Seekoo hotel חיפשתי בית מלון במרכז העיר, לאו דווקא בעיר העתיקה. מלון מודרני שיענה על הצרכים שלנו לחופשת בנות מפנקת! אחרי כמה חיפושים הגעתי למלון Seeko'o עם חדרים מגניבים שלגמרי משכו את תשומת ליבי! המלון הזה היה אידיאלי מבחינתי, מכמה סיבות:

1. הוא נמצא במרכז ו-7 דק' הליכה ממוזיאון היין האדיר Cite du vin

2. הוא מודרני והחדרים עם טון עיצובי מודרני!

3. ארוחת הבוקר מספיקה בהחלט, ולמעוניינים אפשר לקבל מכל הטוב הזה הישר לחדר (Breakfast in the room).

4. הוא ממש לא יקר יחסית למלונות ברמת 4 כוכבים במרכז!

5. לקחנו חדר רגיל זוגי - המיטה סופר ענקית ומפנקת, והאמבטיה בגודל של ג'קוזי בקאנטרי!

*לכל התמונות מהחדר היכנסו לכאן.



אז מה עשינו בבורדו בסופ"ש בנות קצרצר?


כריסמס בבורדו – שוק חג המולד שוק חג המולד בבורדו (March de Noel) הוא לא המוני או מתוייר מדי, כך שאפשר להתהלך בין הדוכנים בלי לחץ ובאמת ליהנות מהאווירה החגיגית. כולם נחמדים כל כך, האנשים, המוכרים, שמציעים לעוברים ושבים לטעום מהמאכלים שהם מוכרים. הכול כל כך טעים ויפה! תדמיינו לכם שאתם נכנסים לתוך איזור מלא ביתנים קטנים מעץ, הולכים אחרי ריח היין החם והמתוק, ברקע מתנגנת לה מוזיקה של חג המולד, סנטה קלאוס מחכה לכם לתמונה וכל מה שמקיף אתכם הוא עוגיות ג'ינגר ענקיות, קרוסלה ענקית, דוכנים עם בגדים, תכשיטים ומאכלים מקומיים. טיפ כריסמס: תעברו בדוכן המרציפן – בתור אחת שלא אוהבת מרציפן זה היה מבין הדברים הכי טעימים שאכלתי!



בורדו – הספוט המושלם לתמונות

ממש בצמוד ללשכת התיירות של בורדו, במרכז העיר וליד הכניסה לשוק הכריסמס, תמצאו את תחנת הרכבת החשמלית. מאחוריה, לפחות בחורף, קיים נוף קסום לצילומים: עצים רבים וגבוהים, מיליוני עלים כתמתמים שנשרו ואווירה חורפית. הספוט המושלם לתמונה. לומר את האמת, אני הרגשתי פתאום בהייד פארק שבלונדון. כאילו העירוניות של העיר נעלמת ונותרתם בתוך יער קסום. מה שהכי כיף בתקופה הזו של השנה הוא לאסוף המון עלים בידיים ולהעיף אותם גבוה למעלה ברגע שמצלמים. מוזמנים לראות איך זה יוצא בפועל:




להתאהב בבורדו- סיורי היסטוריה, ארכיטקטורה, תרבות ואוכל

אם אתם ממש רוצים לחוות את הקסם של העיר מעיניים מקומיות, אני ממליצה לכם לסגור סיור עם יונה מ"להתאהב בבורדו", כך בדיוק אני עשיתי. עם יונה המקסימה יצרתי קשר כחודש לפני שהגעתי לבורדו, היא שמרה לי מקום בסיור, שעליו ידעתי שאני לא מוותרת! ובצדק! אז מה עושים בסיור? לאחר כמה דקות של היכרות קצרה ונעימה, וכמה דקות הליכה מהמקום בו קבענו, הגענו לאנדרטת הזירונדינים עליה קיבלנו הסבר רחב ומעניין. לא אספר לכם את כל מה שעשינו בסיור בשביל להשאיר לכם טעם לדבר האמיתי! אבל בקצרה- יונה ידעה בדיוק לאן לקחת אותנו ואיך נצא מרוצים. טעמנו קנלה שזה הקינוח הרשמי של בורדו (שנראית מבחוץ כמו סוג של קרמבו אך הטעם שונה לגמרי). משם המשכנו למראת המים, שאמנם לא עבדה, היא סגורה מנובמבר ועד אפריל לרגל שיפוצים, אבל היא מדהימה ביופיה.





בהמשך הסיור עברנו בכיכר הבורסה, המשכנו לשער קאיו ולפטיסרי S, שהוא מקום מושלם לאוהבי קפה טוב ועוגות קונדיטוריה (ובעצם, מי לא אוהב??)



לאחר מכן המשכנו אל עבר הפעמון הגדול (שנקרא גם "הפעמון השמן") בעיר העתיקה, הגענו לקתדרלה, טעמנו קצת שוקולדים בחנות Mademoiselle de Margaux עם טעימות חינמיות של שוקולד סופר איכותי, המשכנו עד לשער דיז'ו וקינחנו בפחזניות מדהימות!




בית הקפה הכי מגניב בבורדו

בית הקפה סלאש מסעדה של גורדון רמזי, השף העולמי, שממוקם לצד מלון אינטרקונטיננטאל המוצלח. מה שכל כך מיוחד בבית הקפה הזה, מעבר לעובדה שהוא של השף המהולל, הוא שבחורף הישיבה בחוץ היא בתוך פוד, סוג של יורט מחומם ושוקף, כך שלא תרגישו את הקור העז שבחוץ. חוץ מזה שיהיה לכם לא פחות ממדהים לשבת בפנים – זה המקום הכי אינסטגרמי בבורדו! אז מי שאוהב לסעוד בסטייל, זה המקום בשבילו. ומה עם המחירים, אתם שואלים? סבירים-פלוס, כיאה לבית קפה של שף מצליח.


*טיפ ממני: מומלץ להזמין מראש מקום לישיבה בחוץ, כי אלו המקומות המבוקשים ביותר!


מוזיאון היין – אין מצב שאתם מפספסים!

מוזיאון היין של בורדו קיים פחות מ-3 שנים, וכבר נחשב לתוספת מדהימה לעיר בורדו ולכל תייר שמגיע לביקור. בין אם אתם חובבי יין או רק אוהבים לטעום יין איכותי – אתם פשוט חייבים להגיע לשם!

כמה עובדות על המקום תכנון והקמת מוזיאון היין (La Cité du Vin), או בשמו השני "הלובר של היינות", עלה כ-103 מיליון דולר והוא אחד המיזמנים השאפתניים ביותר בעולם היין. מי שבחר את היינות הטובים בעולם שיוצגו במוזיאון הוא אנדריאס לארסן, סומלייה היין הבינלאומי, שהביא גאווה גם לנו, הישראלים, עם בחירתו להציג 2 יינות מרמת הגולן: ירדן קברנה סוביניון 2012 וירדן הייטסוויין 2014, ושני יינות של יקב הרי גליל: יראון 2012 ואלון 2012. הקרדיט לאדריכלות המרהיבה שלו הולך לצרפתים, שתכננו אותו כך שצורתו תשקף את האופן שבו היין נשפך לתוך כוס. לא פחות מ-8 קומות ו-3,000 מ"ר בסגנון מודרני עם מיטב המיצגים, סיורים וירטואלים וחלקים אינטראקטיביים מחכים שתגלו אותם שם.



החוויה שלי במוזיאון היין

כשהגעתי לשם, לא היה לי מושג שאני הולכת ליהנות כל כך הרבה במוזיאון, של יין. באמת, אני פחות טיפוס של מוזיאונים, אלא אם הנושא שלו ממש מדבר אלי. וגילוי נאות, אמנם יין זה המשקה האלכוהולי היחיד שאני שותה, אבל שתי לגימות וחצי מספיקות לי. אז באתי ללא ציפיות ויצאתי בהתלהבות טוטאלית! המקום מבפנים (כמובן שגם מבחוץ) מעוצב בצורה מדהימה: כל המתחמים במוזיאון אינטראקטיביים, מעבירים את היעד מעל לשולחן והוא הופך למשהו אחר. ישנה קומה שלמה שמוקדמת להיסטוריה של היין והקשר של היין לכל דת בנפרד (עם מקום מיוחד ליהדות, יש לציין), הקרנת סרטון ספק סיור וירטואלי, על סוגי היין ותרבות היין – משחר ההיסטוריה ועד ימינו. דרך אגב, גם ילדים ימצאו מה לעשות שם, עם הצגות בתיאטרון, פעילויות אינטראקטיביות, הקרנת סרטים ומופעי מוזיקה.


לבסוף, אחרי שעתיים וחצי של שיטוט במוזיאון (ואפילו לא היינו בכל החלקים) עלינו למעלה לקומה ה-8 ללגום מיין מעולה בעודנו נהנות מנוף יפהפה של בורדו. המחיר של כוס היין כלול כבר בעלות כרטיס הכניסה.




שוק האוכל - Les Halles de Bacalan

שוק האוכל של בורדו נמצא ממש מול מוזיאון היין, במרחק של חציית כביש. כך שמומלץ להתחיל עם מוזיאון היין וכשתתחילו להרגיש רעבים תעברו לשוק. שם, תמצאו דוכנים רבים של מאכלים מקומיים, פירות טריים, מאפים, מתוקים וכל טוב! המחירים זולים-סבירים, כיאה לשוק אוכל אירופאי. זה מקום מעולה להעביר בו שעה-שעתיים בין אם בחורף (המקום מקורה וסגור) ובין אם בקיץ (להתרענן במשקאות קרירים או גלידה). כתובת: 10 Quai de Bacalan, 33300 Bordeaux





רוצים לראות עוד תמונות וסרטונים שלי מבורדו? היכנסו לכאן.

408 צפיותתגובה 1
bottom of page