top of page
  • yardencahol

טיול קסום בשוויץ וצרפת - האלפים

עודכן: 18 באפר׳ 2020

אני כל כך שמחה לשתף איתכם את המקומות הקסומים שביקרנו בהם בטיול - אבל שנייה אחת לפני, אעשה לכם סדר קטן:

טיסות

את הטיסות הזמנתי כחצי שנה מראש, במכירה המוקדמת של EasyJet. כל כרטיס עלה לי במקור 175 ש"ח הלוך וחזור! כמובן שלא כולל מזוודה (הוספתי שבועיים לפני הטיסה בעלות של 200 שקלים) ולא כולל מושבים (הוספתי בעלות של 11 אירו למושב מקדימה).

הנחיתה הייתה בשדה התעופה ג'נבה - שמאוד קרוב לגבול עם צרפת, כ-50 דק' נסיעה ואתם בצרפת.

רוצים לדעת איך אני מוצאת כרטיסים בעלויות נמוכות כל כך? הכנתי לכם כתבה בנושא!

מלונות

את המלון בשווייץ הזמנתי כ-5 חודשים מראש, ידעתי בדיוק מה אני רוצה - משהו מיוחד, חווייתי, על קצה הר באלפים עם נוף עוצר נשימה - כמובן שמצאתי (תודה לpinterest.com) ואתם מוזמנים לקרוא הכול אודותיו כאן:

את המלון בצרפת, בעיירה שאמוני, מצאתי בחיפוש באתר Booking.com. היה חשוב לי להיות במלון עם נוף מהמם, שלא רואים בכל מקום, ושיהיה מרווח. את כל המידע על המלון דירות המהמם שקיבלנו תוכלו לקרוא בכתבה בלחיצה כאן.

מטבע

בשווייץ משתמשים בפרנק שווייצרי, הערך העכשווי שלו כיום הוא 3.3 שקל, אבל לבדיקה נכון ליום קריאת הכתבה לחצו כאן. בטיול השתמשנו גם בפרנק שווייצרי וגם באירו, מפני שבצרפת המטבע הוא אירו והרי חצינו את הגבול לשאמוני. כמובן שניתן להשתמש גם בכרטיס אשראי.

אם אתם שואלים איפה הכי כדאי לכם לפרוט כסף - התשובה היא דרך Fly Money. באתר שלהם אפשר להזמין כסף מומר למטבע של המדינה אותה אתם הולכים לבקר, ולחלק את זה לתשלומים! ככה שבמקום שירד לכם עכשיו עוד כמה אלפים על הוצאות (בנוסף לטיסות, למלון ולרכב - לא חסרות הוצאות) לפחות הבזבוזים יירדו בסכום סמלי נמוך חודשי, לבחירתכם (עד 18 תשלומים).

השכרת רכב

לאחר כמה השוואות, מצאתי את המחיר הטוב ביותר בAlbar. יצא לנו ל-5 ימים רכב מסוג W Golf אוטומטי, 880 שקל כולל כל הביטוחים הנלווים! (בשוויץ המחירים קצת יותר יקרים יחסית לשאר אירופה, אבל המחיר השתלם לנו). בשביל להגיע למקומות שאנחנו הגענו, ובעיקר המקומות ה"נידחים" והיפים, אין מה לעשות, צריך לשכור רכב, גם הכי נוח וקל להתנייד ככה. העדפנו לשכור רכב בצד השווייצרי (הרבה יותר נוח) ולא בצד הצרפתי כי שמעתי המון סיפורים על אנשים ששכרו בצד הצרפתי (כי שם זה קצת יותר זול) והסתבכו, לא מצאו את המקום, איחרו ובסוף שילמו גם ביוקר.

אטרקציות בסביבת ג'נבה

מהמלון שלנו בשווייץ, אחרי ארוחת בוקר מפנקת, יצאנו לכיוון מפעל השוקולד Cailler מבית Nestle שנמצא בווילה מהממת צפונית לג'נבה, כשעה וחצי נסיעה מהמלון שהיינו בו בMonthey.

ההגעה אל מפעל השוקולד יכולה להיעשות גם באמצעות רכב (כמו שאנחנו עשינו) וגם באמצעות רכבת השוקולד הידועה - ברכבת השוקולד תקבלו קרואסונים עם שוקולד, קפה או שוקו לילדים והכל על טהרת השוקולד. תעברו בין הנופים היפים של שווייץ ותגיעו לסיור במפעל השוקולד של Cailler ולאחר מכן תמשיכו את מפעל הגבינות. פרטים נוספים על הרכבת, כולל שעות ותחנות, תמצאו כאן.

את הכרטיסים קנינו במקום, מצד שמאל לכניסה למפעל. היינו בחודש ספטמבר, לא היו בכלל תורים! בתחילת הסיור מקבלים אודיו-פון שמסביר במהלך הסיור לכל אחד בשפה שלו, את עיקרי הדברים.

בחוץ יש מתקנים לילדים בצורת שוקולד או כוס שוקו, ובכלל מדובר בדיסנילנד לילדים ! בסוף הסיור תגיעו, איך לא, למתחם ענק שבו קונים שוקולדים, המחירים יקרים אבל השוקולד - אמאל'ה!

לעוד תמונות ממפעל השוקולד Cailler היכנסו לכאן.

היקבים של Lavaux

לאבו הוא אתר מורשת עולם של אונסק"ו ונמצאים באסביבת אגם ג'נבה בשווייץ. האתר ידוע בעיקר בזכות מורשת עתיקה של ייצור יין. כך אם אתם אוהבי יינות כדאי שתשקלו להגיע לשם! באיזור תמצאו את "לאבו ונוראמה", מרכז הטעימות החדש המציע מבחר חבילות טעימות המגיעות עם מגשי גבינות ונקניקים לנשנוש.

גם ה"מוזיאון לכרם וליין" תמצאו שם - זוהי מן טירה קטנה וקסומה שנבנתה במאה ה-12 על רקע הרי האלפים בשווייץ. בתוך הטירה נמצא מוזיאון לייצור יין.

היקב העתיק באיזור גם הוא מקום נחמד לבקר בו והוא נקרא Domaine Du Daley. היקב קיים משנת 1392 והטעימות בו נחשבות ל"בלתי נשכחות", זאת לפי המדריך על שוויץ שליווה אותי בטיול מאת "לונלי פלאנט".

אני בדקתי איזה יקבים פתוחים ביום בו תכננו לבקר בtrip advisior, ומצאתי את היקב Luc Massy vins שערך בדיוק אירוע טעימות פתוח. לשתות יין אל מול הנוף של אגם ג'נבה והענבים הגדלים היה פשוט מה שרצינו!

חנינו על צד הכביש, במדרכה אפורה, והמשכנו רגלית כ-5 דק' עד לאירוע של היקב. בדרך תמצאו ירידה לכיוון כרמי הענבים - מקום מושלם להצטלם בו, הייתי חייבת:

קנינו את היין הכי טוב של היקב (40 אירו בסה"כ) ובגלל שמיהרנו לחצות את הגבול לשאמוני בצרפת וויתרנו על הטירה של מוזיאון הכרם והיין - אבל בהחלט נקפוץ לשם בפעם הבאה שנגיע לסביבה!

עיירת Evian

בתכנון היה לעצור באחד הימים בעיירת אוויאן, כן השם בוודאי מוכר לכם בגלל המים המינרלים (האהובים עלי, יש לציין). העיירה נמצאת ממש קרוב למונטיי, איפה שהיינו במלון Whitepod. ולא רחוקה מדי מג'נבה.

אפשר לשבת על שפת האגם בבתי קפה או לעשות שייט באגם, לאכול במסעדות יוקרה מפוארות ולהתארח באחד ממלונות הרשת של Evian Resort. זה נראה חלום! הסיבה היותר נראית לעין להגיע לעיירה היא בבשביל למלא את הבקבוק במי אוויאן מהמזרקה בכיכר הידועה - Sainte Catherine fountain. פרטים נוספים תמצאו בלחיצה פה.

אטרקציות בסביבת שאמוני

על מנת להרכב לנו חופשה כיפית באלפים הצרפתים השתמשתי בכמה פלטפורמות:

*אפליקצייית שאמוני מון בלאן - להורדה לחצו כאן.

*המדריך הממוקד של לונלי פלאנט - שוויץ

*קובץ דיגיטלי מפורט עם המלצות על צרפת שהורדתי (בתשלום) באתר לונלי פלאנט

*מפות של אטרקציות שהמלון סיפק

טיפ: אם אתם משפחה שאוהבת אטרקציות ומתכננים ללכת ליותר מ-2 אטרקציות כדאי לכם לרכוש את ה"מולטי פאס" - כרטיס משולב לאטרקציות שנותן הנחה משמעותית! את הכרטיס ניתן לקנות במשרד התיירות / information בשאמוני, כמו גם בתור לאותן אטרקציות (הרכבלים לדוגמא).

הדרך לשאמוני כל כך יפה

במעבר הגבול משווייץ לצרפת לא נדרשו שום בדיקות, שום חתימות בדרכון, פשוט עברנו עם הרכב ויצאנו מגבולות שווייץ לצרפת...

הגענו למלון שלנו Les Balcones Du Savoy עליו פירטתי בכתבה כאן.

בערב יצאנו לעיירה, 3 דק' ברגל ואתם במרכ שאמוני - מלא חנויות, מסעדות ובתי קפה פתוחים - רק תבחרו!

אנחנו אכלנו בערב הראשון בשאמוני במסעדה סופר מגניבה עם עיצוב חורפי סטייל משחקי הכס, הכל היה טעים והמחירים לגמרי סבירים - Le Cap Horn:

למחרת, התפנקנו בארוחת בוקר טעימה ובוטיקית במלון, ואחרי שעה בערך של מנוחה בחדר, עם כוס קפה מול הנוף העוצר נשימה, יצאנו לכיוון הרכבת שלוקחת אל הר montenvers.

הרכבת האדומה שעולה על הר montenvers לכיוון mer de glace

La Panoramica Restaurant

את הכרטיסים קנינו בקופות, טסנו בספטמבר לכן לא היו תורים. העליה ברכבת יחסית איטית ומהנה מאוד. הנופים מדהימים! ירדנו מהרכבת וישנן כמה אופציות:

1. לשבת לנוח ולאכול במסעדת La Panoramica - בחודשי העומס מומלץ להזמין מקום מראש כאן.

2. לעשות טרק רגלי של בערך שעתיים עד להגעה למערת הקרח Mer De Glace

3. לקחת את הרכבל שמוריד אתכם למדרגות - כ-430 מדרגות הלוך ו-430 חזור (בחזור זה בעלייה).

אני ובעלי לא מהטיפוסים הספורטיביים במיוחד, העדפנו לשבת בנחת ולצפות בנוף המהמם של המון בלאן והaguli du midi.

*עובדה מעניינת על מערת הקרח היא שבשנת 1946 חצבו אותה לראשונה בלב הקרחון. בגלל התנועה של הקרחון (הוא זז כ-70 מ' בשנה) מחדשים את המערה כל שנה.

לאחר מכן חזרנו למלון (היין ששתיתי במסעדה קצת עלה לי לראש) ונחנו. אחה"צ הלכנו לספא של המלון שכולל סאונה, חדרי טיפולים ובריכה.

אם אתם שוהים במלון שאין בו בריכה או שבא לכם ממש להתפנק - אתם יכולים ללכת ל-QC Terme Chamonix שנמצא למעשה 2 דק' הליכה מהמלון שלנו. מדובר בספא ממש מפנק, יוקרתי עם חדרי טיפולים, בריכות מחוממות והכל אל מול נוף עוצר נשימה של הרי האלפים. הכניסה לשם אמנם לא ולה, תצטרכו להיפרד מבערך 50 אירו לבנאדם רק בשביל להיכנס, אבל נראה שזו חוויה !

כ-200 מטר מתחנת הרכבת האדומה (וכ-6 דק' הליכה מהמלון) ישנו פארק עם מגלשות הרים ומעליות הרים, רכבלים פתוחים כאלו. לפארק קוראים Ski - Luge - Parc Loisirs Plannards והוא נמצא ממש קרוב לספא עליו כתבתי מקודם. ממש רצינו להיכנס אבל היה סגור. ממליצה לכם לברר מראש מתי הוא פתוח ולקפוץ לשם, זו חווייה אמיתית!

שאמוני ידועה כעיירת סקי והנופים בה מדהימים בכל עונה. המון בלאן כשמו הוא הר לבן ונשאר כך גם בקיץ. בשביל להתרשם ממנו כמו שצריך, מומלץ לעלות לרכבל של ה-Aguli du midi ולהרגיש בעננים עד כמה שניתן! מי שעולה עד לנקודת התצפית הגבוהה ביותר ייכנס למין קופסא שקופה (שהיא חדרון שקוף) ויוכל להצטלם על רקע האלפים מאחוריו. זה מדהים, אך סביר להניח שתצטרכו לחכות בתור הרבה מאוד זמן וגם תוודעו לפני שיש ראות טובה.

כמובן שגם סתם ככה לטייל בעיירה הקסומה הזו זה כיף:

התמונה הזו לדוגמא צולמה במן שהלכנו לסופר, בין מעבר חציה אחד לשני. הייתי חייבת פשוט רגע לעצור ולצלם:

בעיירה יש מלא פיצריות , בתי קפה, אנחנו אכלנו שם בכמה מקומות טובים. אחד מהם שממש אהבנו היה המבורגרייה, המושבים היו דמויי רכבל (סוג של סימבול בשאמוני), המחירים ממש נמוכים וההמבורגר היה הכי טוב שאכלתי אבר!!! באמת!

נמצא ממש במרכז העיירה בין בתי הקפה והמסעדות

למחרת שאלתי את העוקבים שלי באינסטגרם לאן הם רוצים שניסע - והם החליטו שלאנסי. עיירה ציורית שנחשבת ל"ונציה של האלפים". אני כל כך שמחה שו הייתה הבחירה שלהם, ותכף תבינו למה...

* זו נקודה חשובה להבהיר ששאמוני היא יעד מעולה לטיול כוכב - היא קרובה לכמה וכמה עיירות וגבולות עם מדינות כך שממש נוח לצאת ממנה לטיולים.

אטרקציות בעיירה אנסי

כ-45 דק' עד שעה מפרידות בין אנסי לשאמוני. הנסיעה בהחלט שווה את זה - והפעם אתן רגע לתמונות לדבר:

באנסי תרגישו שאתם מטיילים בתוך אגדה - נהר זורם בין הבניינים, טירה, מבנים עתיקים יפים, מלא בתי קפה ושוקוליטריות מדהימות, פרחים, ברבורים וסירות.

בעיירה עצמה לא מתניידים ברכב, הולכים ברגל. יש הרבה מקומות חניה להחנות בהם אך מצאנו אחד שהוא חינמי ברחוב - Rue des marquistas. מהיציאה של החנייה תגיעו ישירות לאגם אנסי. שם, תמצאו פארק ענק עם מתקני משחק לילדים, מתקני ספורט לגדולים, מקום להשכרת סירות באגם, מתנפחים לילדים (שימו לב לעונה) ועוד.

עצרנו באחד מבתי הקפה, לנשום את האווירה וליהנות מקפה + וופל בלגי טעים כשלצידנו הנהר הנפלא:

*דרך אגב, בימי ראשון מתקיים באנסי שוק אוכל ושוק פשפשים - אם יוצא לכם להיות שם, אל תפספסו אותו!

לאחר מכן, המשכנו לכיוון טירת אנסי - החלטנו לא להיכנס, כי קראנו בביקורות שהסיור לא הכי אטרקטיבי, אבל מבחוץ הטירה נראתה מקסים!

משם המשכנו לכיוון גשר האוהבים שנמצא קרוב לפארק הגובל עם אגם אנסי. המקום עצמו מאוד רומנטי, ניתן להשאיר מנעול נעול על השר - שמעיד על אהבה נצחית בין בני זוג. בדרך אליו עברנו בגנים של אנסי, מקום נפלא לערוך בו פיקניק!

והגענו אל הגשר Ponte des Amores:

לאחר מכן, התיישבנו על אחד הספסלים ופשוט בהינו בנוף עוצר הנשימה הזה.

המון חנויות מזכרות ופיצ'פקעס בכל פינה

באנסי יש קסם מיוחד, כשאתם מתהלכים שם ברחוב ההרגשה היא שאתם נמצאים בסוג של חלום. כאילו לא יכול להיות שאנשים חיים שם.

אי אפשר להפסיק לצלם ולהצטלם

לא רחוק מאנסי, ישנה נקודת תצפית מרהימה אל עבר אגם אנסי משם כל המצנחים עפים, שנקרא מעבר הרים קול דה לה פורקלאז'. אנחנו מיהרנו לחזור (וגם חיכו לנו מצנחים ונוף עוצר נשימה במרפסת של המלון) אבל אם יש לכם זמן, תעברו שם!

כשחזרנו לשאמוני, עצרנו בפיצריית Pizzas וקנינו פיצה בטייק אווי + היה לנו יין שקנינו ביקב בשווייץ. עשינו לנו ערב שקט ורגוע, מול הנוף המדהים בשאמוני, ולמחרת לפנות בוקר נסענו לשדה התעופה - הביתה.

עד לפעם הבאה...

לתמונות וסרטונים נוספים משווייץ היכנסו לכאן, לאלו משאמוני היכנסו לכאן ולאנסי היכנסו לכאן.