top of page
  • yardencahol

מה הם פריביז, פריטנבלס - ולמה הם כל כך חשובים לקהילה שלך?

עודכן: 10 באוג׳ 2020


בשנים האחרונות אנו עדות למגמה שהולכת ומתחזקת, בעולם הדיגיטל: חלוקת מתנות דיגיטליות. הן יכולות לבוא במטרה להגדיל את רשימת התפוצה שלכן, או סתם כחלק מצ'ופר, משהו שיתן ערך נוסף לקהילה שלכן. הפעם, ראיינתי בחורה מקסימה מהתחום, שעוסקת בעיצוב, בניית אתרים, בניית דפי נחיתה לעסקים ויש לה הרבה מה לספר לכן - אז תכינו קפה ובואו לקרוא





הכירו את ספיר בנדה, או בשמה המקורי – ספיר בן דוד, מעצבת גרפית, ממתגת עסקים גם בדפוס וגם בדיגיטל. ספיר בוגרת לימודי עיצוב מדיה – UX/UI = אפיון ועיצוב חוויית משתמש. ספיר למדה ורכשה כלי פיתוח, והיה לה גם ניסיון מהצבא ומהאזרחות בבדיקות תוכנה – QA, מה שהקנה לה ראייה תלת מימדית בכל הקשור לאתרים ודפי נחיתה, וכמובן המון ניסיון ולמידה בכל הקשור לדפוס ולדיגיטל. אני השתמשתי בשיחת הייעוץ שלה לעיצוב האתר שלי, והיא נתנה לי דגשים וטיפים מעולים (מודה, עדיין לא יישמתי את כולם). אם עדיין לא הבנתן למה בחרתי לראיין את ספיר לבלוג שלי, אז זה בעיקר כי היא חיה דיזיין, נושמת קווים וכתמים, רואה את העולם בצורות, מתאהבת באותיות ומלטפת טקסטורות. רק בדקו את חשבון האינסטגרם שלה ותבינו על מה אני מדברת.

"תמיד רציתי לבנות קהילה, והרגשתי שזה פשוט נוצר תוך החלטות ופעולות להשקיע באנשים שבוחרים לעקוב אחריי באופן אדוק."

אז למה בעצם חשוב ליצור מתנות דיגיטליות לקהילה שלך?

לדברי ספיר בנדה, אחד הדברים הכי חזקים שהצמיחו את הניוזלטר החודשי שלה באופן מדהים, היה פרינטבלס ופריביז, כלומר קבצים חינמיים להורדה, חלקם להדפסה ביתית וחלקם דיגיטליים לטלפון או למחשב.

"כשירדן פנתה אליי, שמחתי להעביר הלאה את הידע שלי אליכן, הבלוגריות, לשתף אתכן בחשיבות של פריביז ופרינטבלס, איך אפשר ליצור זאת בקלות, וטיפים לעיצוב. אז אם עדיין אין לכן כאלו להורדה באתר או בבלוג, ואתן רוצות לייצר, או פשוט מתלבטות ותוהות אם שווה להשקיע בזה בכלל את הזמן - הכתבה הזאת בשבילכן."



החשיבות של פרינטבלס - מהעיניים של ספיר בנדה

למה באמת אתן, הבלוגריות, צריכות לדעת להכין וליצור פרינטבלס?

  • כדי לפנק את העוקבים שלכן במתנות חינמיות שלא עולות לכן כסף או דורשות מהן להשקיע כסף

  • לתת לעוקבים כלים או השראות רלוונטיים אליהם

  • לתת לעוקבים הרגשה שאתן מעריכות אותם על הבחירה לעקוב ולהיות כאן

  • לתת לעוקבים ערך מוסף מעבר לקריאה בבלוג והפנמת הידע/התוכן

  • להגדיל את הטראפיק (כלומר התנועה לאתר), להניע לפעולה

  • להראות לעוקבים נדיבות ונגישות

  • להגדיל את רשימת התפוצה

  • ליצור היכרות גדולה יותר עמכן באמצעות חיבור נוסף מעבר לכתיבה בבלוג

קבצים חינמיים יכולים להתחלק ל-2 סוגים עיקריים:

1. קבצים דיגיטליים, לדוגמא: סטוריז מעוצבים אתגרים לסטורי רקעים לטלפון הנייד/למחשב

2. קבצים להדפסה, לדוגמא:

לוח תכנון שבועי

דפי רשימות

מערכת שעות

מיתוגי שולחן לחג


קבצים חינמיים לקהילה שלך - איפה ואיך מייצרים אותם?

בריאיון עם ספיר היא מספרת לי שהיא שואבת המון השראה מהפינטרסט, בעיקר מבלוגריות בינלאומיות, ורואה שהן מעצבות כל מיני קבצים חינמיים עבור הקהילות שלהן, ולעצב משהו שמותאם לקהילה שלכן, לקהל שלכן בארץ, וכמובן - בעיצוב שהוא לגמרי שלכן.

טיפ מספיר אליכן: אמנם זו לא המערכת שהיא משתמשת בה לרוב, היא עובדת על מערכות מקצועיות שלמדה עליהן, אבל את הקבצים החינמיים הללו אתן לגמרי יכולות לערוך ולעצב ביתר קלות במערכת קאנבה. חשוב לשים לב לגדלים. הגדלים הנפוצים של קבצים חינמיים לדיגיטל הם:

  • גודל סטורי 1920X1080px

  • גודל פוסט לפייסבוק/לאינסטגרם 1080X1080px

הגודל הנפוץ של דפים להדפסה הוא:

  • גודל דף מדפסת 29.7X21 ס"מ



3 טיפים מספיר בנדה לקוראות הבלוג:

1. זהו את הצורך האמיתי בקהילה שלכן:

כאשר תזהו את הצרכים האמיתיים של הקהילה שלכן, תוכלו לפנות אליה באופן מאוד מחובר ולא תיראו מנותקות מהמציאות, כך טוענת ספיר. "זה ייראה על המון אכפתיות מצידכן, ועל נדיבות, ויירצו לדבוק בכן ובתכנים שאתן מעלות.

לדוגמא בקורונה הרבה אנשים היו בבית והפכו את הבית למשרד. הצורך הוא להרגיש כאילו אנחנו במשרד, ולכן היה אפשר ליצור משפטי השראה לתלייה על הקיר, לוח תכנון חינמי להדפסה לתכנון הזמן וייעול וכו'."

2. לא לעשות שום דבר בכוח, רק בכיף:

עם כל החשיבות שבעולם שיש למתנות דיגיטליות וקבצים חינמיים, ספיר ממליצה בחום לעשות זאת אך ורק אם אתן מתחברות לזה. אם אתן נהנות מהעיצוב של זה, אם אתן אוהבות גם את החלק השיווקי של זה, או לחלופין אתן מעמידות תקציב לכך ונותנות לבעל/ת מקצוע להכין עבורכן את הפרינטבלס - חשוב לעשות זאת בכיף! "אם אתן מרגישות שזה לא מדבר אליכן, שאתן לא מצליחות לזהות את הצורך בקהילה שלכן, שאתן לא נהנות מהעיצוב, שאין לכן תקציב להכנת פרינטבלס או שאין לכן זמן להשקיע בכך, עצה שלי - אל. זה לא שווה את זה. לא לעשות בכוח!"

3. דברו עם הקהילה ותשאלו מה מעניין אותם לקבל מכן:

בצורה זו, תוכלו לעצב עבור הקהילה שלכן דברים שהיא באמת רוצה לקבל. מה שנקרא Know your audience.

" לפעמים יכול להיות לנו משהו בראש, ונחשוב שהוא ממש מוצלח, כמו למשל דף רשימות מעוצב להדפסה (סתם דוגמא), אבל אם לא נשאל לא נדע שרוב הקהילה שלנו חסרת מדפסת ביתית.

שאלו אותם, התעניינו בהם, דברו איתם ישירות, ותוכלו לענות על הצורך והרצונות הרבה יותר."


מוזמנות להיכנס לאתר של ספיר ולהתרשם מהפריטנבלס הנפלאים שלה!



אז אחרי שהגעתן עד כאן, וקראתם את הריאיון של ספיר בנדה, אני בטוחה שיש לכן בוסט של מוטיבציה להתחיל לעבוד על פריביז משלכן! אם אתן לא מכירות, את המוצר הדיגיטלי שאני הכנתי לעוקבים שלי במתנה, אני שמה לכן אותו כאן - אתן יכולות להשתמש בו כדוגמא ל"פריביז" וגם להוריד אותו וללמוד ממנו המון על אפליקציות, אתרים ומערכות מעולות ליוצרות ויוצרי תוכן.

לפני שתשאלו - את המדריך הזה אני כן הכנתי במערכת קאנבה PRO (כלומר, אני משלמת מדי חודש על חשבון משודרג עם קצת יותר אופציות עריכה) ולגמרי התאהבתי בתוכנה הזו! אני עובדת איתה בדיי-ג'וב שלי (מנהלת סושיאל) והיא אחת התוכנות הכי קלות ונוחות לתפעול! להורדת מדריך 30 האפליקציות, אתרים ומערכות - לחצו כאן.


*הכתבה רשומה בלשון נקבה מטעמי נוחות בלבד, אך כמובן פונה לכל המגדרים.


148 צפיות0 תגובות
bottom of page