top of page
  • yardencahol

קידום עסקים בעולם הדיגיטל - הטיפים החשובים לתחילת הדרך!

עודכן: 2 באוג׳ 2020

לפני פתיחת עסק? בלוג? הנה מה שכדאי לך לעשות, ואיך תעשי זאת בלי לפרוע תכנית חיסכון? ריאיון מיוחד עם שירלי גולברי אסרף, בעלת מגזין התיירות Bestip



אם יש בידכם נכס דיגיטלי, כמו אתר אינטרנט, רשת חברתית, כלי אחר כדוגמת חנות, או שאתם מתכננים לפתוח אחד כזה, עליכם לענות על מספר שאלות מקדימות ולבצע חשיבה אסטרטגית שתמנף אתכם קדימה.


גם בלוג, לצורך העניין, הוא נכס דיגיטלי ולא מספיק שהוא יהיה קיים. כדי לקדם אותו בצורה חכמה עליכם להשתמש בפלטפורמות דיגיטליות נוספות שימשכו קוראים חדשים, יתחזקו את הקיימים ויובילו ליצירת הכנסה.

רציתי לדעת אם אפשר לעשות את כל זה בלי להוציא כספים על קידומים ממומנים מיד על ההתחלה ואף בהמשך הדרך.

אז פניתי לשירלי גולברי אסרף, עו"ד ובעלת מגזין התיירות Bestip, המפרסם מקומות מיוחדים ביותר בתחום התיירות והפנאי, בצורה אורגנית בלבד! כיום, שירלי מייעצת ומלווה עסקים בניהול ושיווק דיגיטלי ונמנית בין יועצים נבחרים בפרויקט "חממת התיירות" של משרד התיירות. אם זה לא מספיק, בתוך 3 שנים הפך מגזין Bestip לאחד המגזינים האהובים בארץ הכולל צוות מקצועי ומספר שגרירים מקומיים ברחבי העולם.


איך מתחילים לקדם את העסק? מה הצעדים הראשוניים?

"כדי לשווק את העסק נכון בעולם הדיגיטל תצטרכו לענות, קודם כל, על מספר שאלות ולבנות אסטרטגיית תוכן", אומרת שירלי. "חלק מאותן שאלות מקדימות הן: מה הערך שלכם (מה מייחד אתכם)? מי קהל היעד שלכם? כיצד תוכלו לעניין את אותו קהל יעד בשירות/ מוצר שלכם, תוך ביצוע הנעה לפעולה? אסטרטגיית תוכן כוללת, בין היתר, ביצוע מחקר שוק או קהל, מחקר האשטג / דפים/ קבוצות (תלוי בפלטפורמה) והעלאת תוכן איכותי ותמונות ברורות וטובות שימשכו את הקהל. כאשר אתם בוחרים את הפלטפורמה שתקדם ותמתג את העסק שלכם חשוב לשאול את עצמכם מה תעשו איתה ולא האם לפתוח דווקא אותה. התשובה לשאלה והסיכוי להצלחה תלויים בסוג העסק, קהל היעד וכן מחויבות מצידכם להתמדה, זמינות, מאמץ ויצירתיות בפלטפורמה הנבחרת".




קידום העסק בדיגיטל: 3 טיפים חשובים

1. מלאו פרטים חשובים בכל המקומות המתאימים - אל תשכחו למלא את הפרטים עליכם, בכל רשת חברתית ובכל מקום שניתן. תיאור העסק והשירות, הגדרת קטגוריה, מספר טלפון, כתובת, שעות פעילות ולינקים רלוונטיים לנכסים דיגיטליים נוספים יגדילו את סיכויי המכירה. הפיקו את המיטב מחלקים אלו בכל רשת חברתית כדי לגרום לגולשים להבין לאן הם הגיעו ובעיקר לרצות לעקוב ולהישאר.


2. השתמשו במילות מפתח מתאימות - שימוש במילות מפתח מתאימות יקדם אתכם אורגנית ולכן בצעו חקר מילות מפתח. חשבו מה הקהל שלכם יחפש ודייקו את המילים הללו בפוסטים ובתיאור של הדף או החשבון.

ככל שתדייקו במילות המפתח העסק שלכם יופיע באופן אורגני בחיפוש של משתמשים, מבלי שתצטרכו להשקיע בכך מאמץ או כסף.


3. הגדירו את החשבון כחשבון עסקי ולא כפרטי– אם יש לכם חשבון אינסטגרם או פייסבוק (וכבעלי עסק או בלוגרים, כדאי מאוד שיהיה לכם) תשקלו להעביר אותו ל"חשבון עסקי". יש לצעד הזה יתרונות רבים, ביניהם צפייה בסטטיסטיקות והבנה מי קהל היעד שלכם (כולל גילאים, מין ואיזור מגורים), מתי הוא נמצא ברשת החברתית, מהי תפוצת הפוסט ועוד. מדובר בערוץ פרסום חשוב שמתאים לעסקים רבים, באמצעותו תוכלו להיחשף לקהל חדש, לבחון את קהל היעד, למתג את העסק, לקשר לינקים, ליהנות מפיצ'רים שונים ואף לפרסם באופן ממומן".




בשל המצב ועל מנת לעזור לעסקים מקומיים, שירלי יוצאת במבצע של שיחת ייעוץ בעלות של 349 ₪ במקום 500 ₪ ! לקוראי הבלוג PlanneriTips, ההטבה תוארך עד לתאריך 10.7.20 ! לפרטים נוספים מוזמנים להיכנס לכאן.




28 צפיות0 תגובות
bottom of page